Ont i magen, vad undvika..hur underlätta?
Hej,
Försökte hitta svar på min fråga men fann inget (orkar inte söka mer) så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Vår lille son är 2 veckor... han sover och äter ca varannan till var tredje timma under dagen men på kvällen så han så ledsen- värst är det mitt i natten. Han ligger och sparkar, gnyr, gråter, gallskriker och krampar med armarna och jag kan tro att han har ont i magen för när han pruttar/bajsar verkar det bli bättre för en stund. Tar man upp honom hackar han med munnen mot bröstet.. även om han just ätit. Att amma honom oftare lugnar honom för stunden man jag har en känsla av att han bara får mer ont i magen av det. Ibland kräks han för att han fått för mycket.
Vad har ni för knep?? Kan jag massera, hur? Skall jag låta bli att amma honom så ofta? Hur skall jag få honom att sluta skrika (det låter ju som att han håller på att dö!).
Mycker är ju för att vi är så ovana.. och lite oroliga. Vi har ju aldrig varit i den här situationen förr! Och man blir ju så ledsen för hans skull.
Sedan vet jag att man kan äta i stort sett allt men jag undrar ändå vad ni har märkt att era bebisar får ont i magen av? Jag har hört lök, vitlök, kål?? Vad mer?
Igår var jag själv dålig i magen och då hade han jätteont ochså.. måste ha varit någonting jag ätit men jag vet inte vad!!
Tacksam för alla råd och tips!