• Modgun

Britax Two-Way Plus II

Någon som har den? isf vad är era erfarenheter av den?

• Svar på tråden Britax Two-Way Plus II
  • cicci85

Jag har haft en Twoway och var nöjd med den! Jag skulle inte köpa den som förstastol till en bebis (om jag åkte mycket bil) eftersom den är så öppen och det finns bättre stolar till småttingar. Åker man sällan eller inte har egen bil så tycker jag det är ett bra val! Vi köpte vår  när vi behövde en extrastol i pappans bil så han kunde hämta/lämna på dagis. När ungen blev äldre blev det hans förstastol eftersom han då satt bäst i den, just för att den är så öppen och rymlig. Det var den enda stolen som funkade bakåtvänd till 25 kg för min son, han blev för lång för andra stolar innan...
    Den är lätt att montera, tar lite plats, passar i alla bilar (som jag testat och det är en hel del). I vissa bilar får man problemet att den blir så rak i ryggen så huvudet ramlar ner när de somnar, men mina barn har kunnat sova bra i den med huvudet i normalt läge!  

Det va min lilla uppsats om twoway  

• Modgun

Jag har en 1 åring och en 2 åring. Vi kommer nog inte åka SÅ mycket bil, men det kan bli en del. Funderade även på hiway, den såg lite mer ombonad ut.

• cicci85
    Modgun skrev 2011-08-26 10:16:33 följande:
    Jag har en 1 åring och en 2 åring. Vi kommer nog inte åka SÅ mycket bil, men det kan bli en del. Funderade även på hiway, den såg lite mer ombonad ut.

Den är lite mer ombonad. Men mycket trängre, funkar inte lika lång tid. Min 3-åring är drygt 1 meter coh väger 17 kg, han sitter bättre i twowayen tycker jag. Men det är ju lättare att få bra lutning på Hiway, har aldrig hört om nåt huvud som fallit framåt, neråt i den
  • Modgun
    cicci85 skrev 2011-08-26 10:26:40 följande:
    Den är lite mer ombonad. Men mycket trängre, funkar inte lika lång tid. Min 3-åring är drygt 1 meter coh väger 17 kg, han sitter bättre i twowayen tycker jag. Men det är ju lättare att få bra lutning på Hiway, har aldrig hört om nåt huvud som fallit framåt, neråt i den
    Jo det såg jag också. Men jag kan ju alltid köpa two way sen när de är förstora för highway. Så vitt jag förstod det som så var two way en stol som man även kunde vända fram.
  • cicci85
    Modgun skrev 2011-08-26 10:34:54 följande:
    Jo det såg jag också. Men jag kan ju alltid köpa two way sen när de är förstora för highway. Så vitt jag förstod det som så var two way en stol som man även kunde vända fram.

Jo, den är godkänd framåtvänd men det rekommenderas att man använder den bakåtvänd tills den är urvuxen och sen köper en bältesstol. Den är inte bra framåtvänd, bältet hamnar fel.

Köp en Hw till minsta och en TW till äldsta  
  • Modgun
    cicci85 skrev 2011-08-26 10:43:57 följande:
    Jo, den är godkänd framåtvänd men det rekommenderas att man använder den bakåtvänd tills den är urvuxen och sen köper en bältesstol. Den är inte bra framåtvänd, bältet hamnar fel.

Köp en Hw till minsta och en TW till äldsta  
    Ja det skulle jag ju kunna göra. Men nu har jag redan beställt två hw. Men det gjordes ju för en timma sedan. Man kanske kan ändra på beställningen?
Svar på tråden Britax Two-Way Plus II