• Runawaybride

Felvinklad svanskota - bryta under förlossning?

Hej!

Har börjat nojja upp mig över en ny sak : (
    För länge sen bröt jag svanskotan i pulkabacken, och sen dess, eller om alla har så, pekar min svankota inåt. Nu har jag fått för mig att jag ska bryta den under förlossningen när bebisen ska passera... Hjälp! Undrar om barnmorskan kan avgöra sånt? Om man kan göra nåt för att undvika det?

• Svar på tråden Felvinklad svanskota - bryta under förlossning?
  • mamma mys

tror inte det är nån risk för det....men prata med bm om du är orolig... lycka till

• Lajkie

Både jag och två bekanta har knäckt till svanskotan under förlossningen. För en kompis rättade det till sig utav sig själv, för mig vart det många besök hos kiropraktorn (utan ingrepp) och tredje fick rätta till via ändtarmen.
    Tror inte det är så vanligt, så du kan nog vara lugn.

• Victorius

MIn svanskota är ur led sedan jag var 15 och slog i den rejält (också i en pulkabacke...) och jag har inte haft några problem under mina 5 förlossningar. Visst kan det hända men det är inte vanligt.
    Prata med din barnmorska om det och skriv din rädsla om det i förlossningsplanen. Lycka till!

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726, Vilda född 090801 & Vidar född 110107 victoriablomster.blogspot.com
Svar på tråden Felvinklad svanskota - bryta under förlossning?