• Bambina

har jag några möjligheter..

Hej på er!Jag är ny här på FL & behöver skriva av mig.

Jag har två barn sedan tidigare,En flicka på 21år & en flicka på 10 år.

Fyllde 40 för 1 mån sedan & har sedan februari -10 haft en helvetisk resa!

Vi fick första missfallet i maj-10,blev gravid direkt efter & fick ett nytt missfall i nov ,i ca v 18,fick hormon tabletter & blev gravid i jan-11 & d påbörjades en utredning  & fick blodförtunnande.Fick se hjärtat picka på den lille,men vid en kontroll 2 v senare då jag skulle varit i v 10 såg dom att hjärtat stannat strax eft förra vul alltså i v 8.det blev skrapning i april.Den 6 maj fick jag en störtblödning hemma utan förvarning som avtog,vi åkte efter inrådan till Akademiska kk.När dom undersökte mig började jag störtblöda igen & d slutade inte..min man blev helt förstöd & grät & jag var lugn som en filbunke & försökte lugna både honom & personalen..läkaren var upprörd 6 d bara forsade ur mig...d blev akut OP & jag låg på operations bordet i nästan 2 tim...vaknade när vi rullade till uppvaket & frågade vad som hänt...dom svarade att jag skrämt dom rejält.Dr kom upp på salen där min man & jag låg omslingrade i sängen & talade om att dom ej fick stopp på blödningen & att d var ett misstänkt missfall,hon var en bråkdelssekund från att öppna mig att ta ut min livmoder..men i exakt d ögonblicket hade nog han där uppe ett finger med i spelet & som att nån stängde en kran,så slutade jag abrupt att blöda...änglavakt!!
    Vi har sedan tagit prover & inget fel syns,var på en spolning av livmoder & äggledare för tre v sedan,hade ägglossning den 19 & haft enorm molvärk sen dess.Vi vill så gärna ha ett kärleksbarn tillsammans.Finns det någon därute som varit el är i samma situvation & blivit el är gravid? Vill så gärna höra posetiva svar,då orken börjar sina.Jag är en glad pos tjej,men även en Tiggelitiger blir trött & ledsen ibland!      

• Svar på tråden har jag några möjligheter..
  • Ruby01

Förstår precis hur du känner eftersom jag varit med om det fem gånger nu. Men mitt råd till dig är: GE INTE UPP!! Efter fyra missfall fick jag en liten pojke, alltså min femte graviditet gick hela vägen och resulterade i min lilla skatt! Sen har jag fått ett missfall nu efter jag fick honom, men jag tänker gå igenom fyra till om det ger mig en till. Jag har även varit i kontakt med en läkare i Borås som utreder tidigar missfall (tidiga är innan vecka 12 tror jag) och han säger att trots att jag nu varit med om fem sammanlagt, finns det inget som säger att jag inte kommer kunna få ett till barn. Men försöker man inte är det ju garanterat att man inte får något. Visst, det är jobbigt att gå igenom missfall efter missfall, men jag lovar, till slut kommer det gå! Och skyll inte på dig själv, för det är inget man gör som påverkar. Se det som ett sånt där lotterihjul du vet? 25 % av alla graviditeter slutar i missfall. Tänk dig då att det där hjulet de snurrar på när man spelar på ett lotteri har en fjärdedel markerad med rött, och resten med grönt. Ja, det kan bli så att man gång efter gång hamnar på det där röda, och sedan helt plötsligt hamnar på det gröna. Och det finns de som bara hamnar på det gröna varje gång, och aldrig behöver uppleva ett missfall..
    Lycka till!
    http://barnetsratt.wordpress.com/   

• Bambina

Hej Ruby01!

Har inte varit här på ett tag,men fick för mig att kika in igen.

Tack för dom värmande orden! Jag försöker leva i nuet,men ändå går jag & väntar nu på BIM som är imorgon el fredag.Har haft molvärk till & från d senaste 3 dagarna...kan inte hjälpa att jag hoppas inerligt!

Längtan är enorm.Efter missfallet för 10 mån i v 18,födde jag min son i badrummet ensam hemma...jag satt me honom i famnen...våran lill Arvid,det är så svårt att bara vara när längtan griper tag i en gång på gång.

Men underbart att höra din solskens historia det gjorde mig väldigt glad här i väntans tider!!

Tack så mkt!!          

Svar på tråden har jag några möjligheter..