• Delina

Behöver hjälv på Etik

Hej just nu håller jag på att svara etik o livsfrågor uppgifterna.
    -1) Vad innebär begreppet en mångreligiöst kompetent vårdare?
    - 2)  Diskutera vilka krav man kan ställa på vårdpersonal för att tillgodose olika religioners seder och riter. Är dessa krav möjliga att uppnå och är de önskvärda?

Det är storthjälp om ni kan hjälpa mig så fort så möjligt. Tack

• Svar på tråden Behöver hjälv på Etik
  • coloredsnow

Vad är det du vill? Att vi ska svara på dina skoluppgifter eller vill du ha hjälp att tänka åt rätt håll?

• Delina
    coloredsnow skrev 2011-08-23 22:25:16 följande:
    Vad är det du vill? Att vi ska svara på dina skoluppgifter eller vill du ha hjälp att tänka åt rätt håll?
    hmm jag vill att ni ska svara på dessa frågor för jag har ingen anning vad ska jag skriva. jag har läst boken men det står ingenting
    Tack
  • Kattdamen

Jo, jag föreslår att du läser boken igen. Antagligen har du inte förstått vad det är som står i den.

• Tassdjuret

Jag läser också den kursen, fast antagligen på en annan skola med lite andra frågeställningar.
    Frågorna du har går inte ut på att du ska rabbla fakta, utan läraren vill här att du ska tänka och reflektera själv, med dina egna värderingar och åsikter. Det vill säga, försök komma fram till vad du tycker att begreppen betyder och varför. Och vilka krav du tycker att man generellt sett ställer på vårdpersonalen, samt vad du tycker om det, och varför. Sedan skadar det förstås inte att du har läst i boken... du kanske kan använda något från den när du bollar med dina tankar? Boken är ett redskap, inte svaret.

Svar på tråden Behöver hjälv på Etik