• Lady Maria

Vill göra en mysig läshörna - tips önskas

Jag vill göra en läshörna i lekrummet där jag kan sitta och läsa tillsammans med mina två barn. Vi ryms inte i en fotölj. Jag har letat lite efter soffa men den får inte ta för stor plats. Funderar på kuddar eller saccosäck. Hur har ni gjort? Tacksam för tips!

• Svar på tråden Vill göra en mysig läshörna - tips önskas
  • Alicias

I min dotters rum har jag gjort en myshörna av en madrass som klippt i en passande form och så har jag sytt ett fodral till plus kuddar i samma tyg.  Det blev jättebra faktiskt och hon sitter alltid där när hon läser eller när vi läser för henne. 

• Naemi

Det finns en jättestor fåtölj på IKEA - den är stor nog för två vuxna att kura ihop sig i. Jag har letat som sjutton på deras hemsida, men lyckas inte hitta den. Det finns en 1,5-sits-fåtölj på hemsidan som heter STOCKHOLM, men det var inte så den hette. Den är ny för säsongen tror jag.

• Hippopotame1
    Alicias skrev 2011-08-23 20:27:15 följande:
    I min dotters rum har jag gjort en myshörna av en madrass som klippt i en passande form och så har jag sytt ett fodral till plus kuddar i samma tyg.  Det blev jättebra faktiskt och hon sitter alltid där när hon läser eller när vi läser för henne. 
    Precis så har jag tänkt göra i sonens rum nu när han får eget! Kanske en ljusslinga för extra mysfaktor...
  • Alicias
    Hippopotame1 skrev 2011-08-23 20:32:41 följande:
    Precis så har jag tänkt göra i sonens rum nu när han får eget! Kanske en ljusslinga för extra mysfaktor...
  • Lady Maria

Alicia, hur har du klippt madrassen? Använder du madrassen som ryggstöd också?

Naemi, säg gärna till om du hittar fotöljen.

• Alicias

Inifrån väggen är den rak och utåt mot rummet blir den rundad, lite mer formad och lite större. Svårt att förklara i ord, men ytan att sitta på är så att den går från rumpan till knävecken för en vuxen. Vi använder kuddarna att ha bakom ryggen!

• Wilmis07

Jag köpter en tredelad växasäng madrass från ikea  typ en sådan här:www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10213256

Sen klädde jag delarna med stretchfrotte och gjorde det mysigt med flera lösa kuddar.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Vill göra en mysig läshörna - tips önskas