• olandstoken

annat kön än vad som "visades" på ul?

Bara lite nyfiken, hur vanligt är det att könet inte stämmer överens med vad som sades på UL (inte 3D) och vad som kom ut?

Den BM som gjorde UL på mig sa "Jag skulle bli förvånad om det inte var en kille", vi tänker ju såklart att det är en liten lillebror där inne, men tänk om det är en lillasyster

{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden annat kön än vad som "visades" på ul?
  • Lumo

Vi fick fel svar efter rul. De sa flicka, i v38 gjordes annat ul, då sa de pojke! Det var en pöjk!

• Busbellan

Jag har själv aldrig kollat könet, men min syster fick fel besked på en av sina tvillingar

Mamma till Nora, August och Ella
  • olandstoken

fler?

Lumo: Hur kändes det? Blev det "konstigt" efter det?

Busbella: Hur kände din syster inför det?

• Busbellan
    olandstoken skrev 2011-08-23 10:48:02 följande:
    fler?

Lumo: Hur kändes det? Blev det "konstigt" efter det?

Busbella: Hur kände din syster inför det?
    Hon har sagt att hon var ganska säker på att det var två pojkar och så sa de att det var en av varje, men hon kunde ändå inte riktigt tro på det. Köpte pojkkläder men inte flickkläder innan. Så hon blev nog egentligen inte så chockad när det visade sig vara två pojkar för det var ju vad hon hade trott från början
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Lumo

Var lite chockad nån vecka. Är glad att jag inte fick överraskningen på bb! ;)

• Sandra09

till min syster sa det till 100% att det var en tjej.. men icke.. en kille tittade ut. 

• vittra

Min styvbror fick fel besked, kan säga att de hade verkligen ställt in sig 100% på att det skulle bli en flicka, köpt massor av kläder, fixat bebisrummet osv, rubbet! Och så kom en pojke!! De hade otroligt svårt att knyta an till barnet, särskilt mamman som.. ja, skulle nog vilja säga att hon till och med fick en förlossningsdepression till följd av detta. Hon var fullkomligt förstörd, så även pappan naturligtvis.

• Sapato

Känns som att det alltid säger flicka men ut kommer en pojke och att det aldrig är tvärtom...

• Ningaloo

Med första barnet sa de pojke och med andra barnet sa de flicka och när de tittade ut stämde det på bägge barnen. 

• Unik27

Min ul stämde också det blev en pojke som de sa. De visade mig bilden på skärmen där man tydligt kunde se att det var pojke ingen tvekan där

• Mumin80

Vi har på rul fått besked att det med 95% sannolikhet är en tjej där inne. Men helt säkra kunde dom inte vara, ungen hade foten i skrevet hela tiden Så vi kan väl inte låta bli att tänka "lillasyster", men försöker behålla den lilla reservationen, man vet ju aldrig... Men med tanke på oddsen så har vi ändå börjat fundera på tjejnamn, vi "förbrukade" ju det enda förslaget vi kunde enas om till första dottern. Men nu har ett par namn till lossnat i hjärnan på oss *pust* En pojke skulle vi däremot ha kvar namnen till från förra gången att välja på

Svar på tråden annat kön än vad som "visades" på ul?