• valkyrie

blåtungad skink!

hej alla reptil älskare

jo det är så att på lördag ska jag få hem en blåtungad skink en vuxen hanne. han är handtam och allt.

skulle vilje höra om det är någon mer här som har en eller har haft och vad ni tycker om dom. och om nu ni har nåt bra tips på mat till dem. vet att dom äter i stor sätt allt.

tacksam för svar       

• Svar på tråden blåtungad skink!
  • Lady without tattoo

Vad är det?

Yrke: Leg pratkvarn
  • thomas55

Antingen försöker hon säga atthon skall gifta sig
    eller så är hon i fel forum

En handtam fullvuxen hanne - låter som något man kan sätta i soffan

• Trolltoka

Är riktigt trevliga ödlor Hade ett par utav dom förut. Kyckling och rått ägg var dom galna i. Likaså möss. grönsakerna slängde dom också i sig utav utan tvekan. I matväg, tänk en korsning utav varan och leguan

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • valkyrie

Som sakt ville veta av andra som haft så här ödla hur dom upplever dom. Alltså inget trams.

Trolltoka: tack för svar. Rått ägg? Bara knäck det i en skål eller blanda det? Kycklingar låter kanon för det ger jag ormarna :) har du nåt negativt om dom?

• Lady without tattoo
    valkyrie skrev 2011-08-22 14:52:53 följande:
    Som sakt ville veta av andra som haft så här ödla hur dom upplever dom. Alltså inget trams.

Trolltoka: tack för svar. Rått ägg? Bara knäck det i en skål eller blanda det? Kycklingar låter kanon för det ger jag ormarna :) har du nåt negativt om dom?
    Jag ställde en hövlig fråga men du svarade ej på den.
  • valkyrie

Blåtungad skink är en ödla som ser ut som en orm men med ben. Blir ca 50-60 cm lång. Googla så hittar du den.

• Lady without tattoo
    valkyrie skrev 2011-08-22 14:57:33 följande:
    Blåtungad skink är en ödla som ser ut som en orm men med ben. Blir ca 50-60 cm lång. Googla så hittar du den.
    Tack för svar.Nu behöver jag inte googla
  • valkyrie

okej kanon. hur ofta och hur mycket mat ska man ge dom da? finns det nåt som man inte bör ge dom?

jag har läst så mycket jag hittat om dom. men hittar inte mycket om mat. eller man hittar inte mycket alls om dom tyvärr  

• valkyrie

okej. tack för hjälpen då har jag lite mer kött på bena

Svar på tråden blåtungad skink!