• sillyname

hjälp, snälla?

har en dotter som är 6 v på tis..
    o hon har inte bajsat själv sen den 15/8 å idag är det den 21/8..
    hon har endast bajsat när man har tempat henne.. dvs varje dag..  (altså vi har tempat henne varje dag då hon har ont i magen.. men hon har inte bajsat varje ggn..)
    är rädd att vi har förstört hennes tarm pga tempen..

ammar henne och hon får Lemolac & NAN HA 1
    med lite antingen messmör eller rapsolja i..

hon tar i så hon skriker , men ingenting kommer.. endast en liten prutt ibland..
    hon sover vääldigt oroligt om nätterna pga ont i magen.. händer att hon vaknar av att hon har så ont

vad ska vi göra??

• Svar på tråden hjälp, snälla?
  • älskarlivet81

Kanske ge henne lite minifom-droppar?
    Sen tror jag inte det är bra att tempa heller, varför gör ni det varje dag? 

• sillyname
    älskarlivet81 skrev 2011-08-21 14:53:48 följande:
    Kanske ge henne lite minifom-droppar?
    Sen tror jag inte det är bra att tempa heller, varför gör ni det varje dag? 
    gav henne de i början , men märkte ingen verkan.. verkade som hon fick mer ont av det..
    ger henne sempers magdroppar varje dag.
    varje kväll får hon ont i magen o skriker oavbrutet läänge, o verkar ha så ont i magen.. så df har vi tempat henne
  • älskarlivet81
    sillyname skrev 2011-08-21 14:55:55 följande:
    gav henne de i början , men märkte ingen verkan.. verkade som hon fick mer ont av det..
    ger henne sempers magdroppar varje dag.
    varje kväll får hon ont i magen o skriker oavbrutet läänge, o verkar ha så ont i magen.. så df har vi tempat henne
    Jag tror inte det är bra att tempa på det sättet.. Försök massera magen istället och så kanske hon dessutom har en släng av kolik..
  • Gunnell

Det är ersättningen som ställer till det, min bebis hade det likadant de första månaderna. Vi gav honom LITE lactulos för att få ut allt (2 ml tror jag, men fråga bvc först).

Sedan gjorde vi magmassage varje dag. Om du gör som de visar på länken nedan så ska du se att det händer grejer :) Dessutom så är det mysigt för bebisen (inte i början om bebisen har ont av den hårda magen, men sedan). Man masserar liksom ut bajset ;)

www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadbarnsmassage-vid-kolik/

• Gunnell
    Gunnell skrev 2011-08-21 21:51:37 följande:
    Det är ersättningen som ställer till det, min bebis hade det likadant de första månaderna. Vi gav honom LITE lactulos för att få ut allt (2 ml tror jag, men fråga bvc först).

Sedan gjorde vi magmassage varje dag. Om du gör som de visar på länken nedan så ska du se att det händer grejer :) Dessutom så är det mysigt för bebisen (inte i början om bebisen har ont av den hårda magen, men sedan). Man masserar liksom ut bajset ;)

www.1177.se/Fakta-och-rad/Behandlingar/Spadba.../
    Det finns filmer som visar hur du ska göra! 
Svar på tråden hjälp, snälla?