• viklau

Dr. Phil

Denna site har nämts på otaliga internetforum och till 98% har det varit i ett sammanhang där någon försökt förlöjliga sin meningsmotståndare genom att hänvisa till familjeliv.

Dessa ständiga anfall har gjort mig intresserad över vad som diskuteras i detta forum och framförallt varför så många unga män använder denna site, som en slagpåse. Det är nämligen relativt lätt, att utröna könet på de unga flashbackarna. Hur det är på andra forum vet jag inte.

Jag är gift sedan 25 år och min man och jag har två barn. Sonen fyller snart 22 år och dottern har nyss fyllt 20 . Båda mina ungdomar studerar vidare efter studenten och är  intelligenta och sociala. Detta utesluter dock inte, att jag ibland kan känna mig vilsen. Båda mina fölräldrar har dött alldeles för tidigt i cancer p.g.a spridd prostatacancer för min pappa och för min mamma metastaser från en icke funnen östrogen modercell. De föddes och dog på Gotland, så jag hoppas de fick lika god vård, som de skulle ha fått om de bott i Stockholm! Jag skulle givetvis ha pratat med min mamma eller pappa och bett om råd om jag undrat över något, men pappa avled för 18 år sedan och min mamma för sex år sedan.  

Finns det någon tråd i detta forum, där "unga vuxna barns" föräldrar kan dra nytta av varandras erfarenheter?  

Finns det exempelvis någon tråd, som diskuterar Dr Phils program på TV4+? 

• Svar på tråden Dr. Phil
  • Jenny825200

Under kategorin Nöje har du något som heter Film/TV, sedan finns ett forum som heter 40+, jag tror det är på föräldrar? Sedan finns ju också Kropp och själ där man kan till exempel diskutera sorg etc.

Varför inte bläddra runt och se vad som finns..
    Tyvärr finns många osäkra mammor som internetmobbar på forum som detta, och därför har sajten kanske fått ett visst rykte på andra forum? Hoppas du ska trivas ändå! :)

Svar på tråden Dr. Phil