• cajane

Vilken bilstol fungerar bakåtvänt längst?

Undrar om någon känner till vilken bilbarnstol barn kan åka bakåtvänt som längst i. Har själv en Britax hi-way och denna kan barnet åka bakåt i till ca 4,5-5 år. Men finns det någon stol som fungerar bakåtvänt ännu längre???

• Svar på tråden Vilken bilstol fungerar bakåtvänt längst?
  • Triple Trouble

Min dotter är 122 och åker bakåt fortfarande. Det är 0,5 cm kvar till nackstödet på multitech. Så axlarna går i lite ibland, men hon klagar inte. Hon har ungefär 2 cm tillgodo på two way så båda funkar.

• cicci85

Min son fick inte alls plats i multi-techen när han va ca 120 cm, men i twowayen hade han flera cm kvar innan han var för lång... Här ser du tydligt att twoway är rätt mycket hägre i ryggen än hiwayen www.familjeliv.se/Forum-3-101/m59753252.html

• Triple Trouble

Det beror ju på kroppsproportionerna såklart. Har man lång överkropp går det kortare tid. Min dotter är ju 122 men har endast 2 cm tills örat är vid kanten på two way.

• Cecci78

Two Way, beror som sagt lite på var längden på barnet sitter men min pojk är nog 125 cm nu o 7 år snart o han sitter bakåt i den.

• Natasha76

Kidzofix och Kidzone är båda starka kandidater också. Jag hade en kille 114 cm lång som inte längre ryms i Multi-tech bakåtvänt i Kidzofix häromdagen. Two-way är antagligen nog större, men Kidzofixen överraskade!

Svar på tråden Vilken bilstol fungerar bakåtvänt längst?