Gravid vid 44 år?
Hej,
Undrar om någon där ute har blivit gravid vid 44 år och vill ge lite inspirerande råd?
/ Kami
Hej,
Undrar om någon där ute har blivit gravid vid 44 år och vill ge lite inspirerande råd?
/ Kami
Finns ju jättemånga! Leta under 40+trådarna här.
Hej jag blev med barn när jag va 44 år gammal och fick mitt 9.onde barn en liten helt underbar liten flicka
så vill bara säga de att de finns inga problem att bli gravid om du är över 40
och även då om mensen strular för jag sökte även för min mens va så knepig men läkare sa "de förstår du väl att du är i klimakteriet" Ok tänkte jag då blir de inga mera barn men hoppsan .....
ja så att lita på alla läkare ska man inte göra jag blev gravid fast "klimakteiet" hihi Lycka till!!
Hej, det är väl otroligt individuellt hur lätt lr svårt det är att bli gravid efter 40? vi ser vl fler och fler som blir det eftersom många väljer att vänta med barn men det är så klart stora skillnader. Du som fick ditt nioende barn - om jag inte missförstod ditt sätt att skriva - har antagligen väldigt bra ägg. Flera av mina vänner som fått barn efter 40, tom efter 43 har barn sedan tidigare. Själv fick jag en dotter vid 38 efter att ha försökt ett år, nu är det inte lika lätt kan jag säga, jag är snart 43.
Det går nog inte att säga att det inte är några problem att bli med barn efter 40. Men även om man itne har så bra ägg kan man ju ha tur och stöta på guldägget
ja, förlåt,d et kanske inte var så inspirerande. Jag hänger gärna på här, eftersom jag också gärna vill höra bra historier, gärna från dem som är äldre och blivit gravida med sitt första barn.
Vi vill gärna har en trea. Jag är 41 år.
Detsamma säger jag till er. Ska testa i kväll innan jag går lägger mig med CB. Varje dag nu då. För jag hade ju min mens för ca 14 dagar sedan. När jag har ägglossning så bruka jag känna att jag är klet när jag torka mig i underlivet + att man är våt. Vid mens bruka jag känna lite smärta omkring äggstockarna. Självklart sak vi följas åt.
Min mormorsmormor blev gravid med sitt 8.e barn två månader före hon fyllde 44.
Och födde 8.e barnet vid 44 år och 6 mån.
Då var 7.e barnet två år och två mån.