• Rosa84

Fler som ska starta med Pergotime inom kort?

Var idag hos läkaren och fick Provera och Pergotime utskrivet. Startar med Provera den 26:e aug. Får jag mens så startar jag med Pergotime i början av september.

Är det någon mer som ska starta med detta för första gången? Vore kul att följas åt..

bebissug.blogspot.com

• Svar på tråden Fler som ska starta med Pergotime inom kort?
  • Millanprillan

Jag sätter igång med pergotime om ett par veckor (ska först käka en kur med Primolut för att få mens), inte första gången utan tredje. Första vändan blev det inga ägg med enkel dos, andra gången med dubbel dos blev det bättre och jag blev gravid, men fick tyvärr missfall i 7:e veckan i början av juli. Försöker en tredje gång nu snart alltså.

Stort lycka till!

• Babyhope13

Hej jag äter nu primolut och borde få mens till helgen av dem. Efter det ska jag också börja på pergotime. Det är första gången jag ska ta dem. Såå spännande att se vad som händer:)

• Tallkotte12

Jag hör egentligen inte hit, för jag har inte pco eller ska inte äta pergotime heller. Däremot ska jag börja med Provera imorrn för att få mens så att jag kan lämna blodprov för hormonanalys. Jag har bara haft mens två gånger, sen jag slutade med p-piller för sju månader sen...

Får jag hoppa in här lite ändå? Hittar ingen provera-tråd och det skulle kännas bra att ha några att prata biverkningar med...

• Snoofie

Hej!
    Jag har pco. Jag va hos min läkare idag och fick pergotime utskrivet.
    Käkar just nu provera, 2 tabletter kvar på kartan. Sen kör jag igång med pergotimen. Längtar! :)

• Ingster

Jag hämtade ut provera och pergotime på apoteket idag för första gången. Spännande:) Någon som vet hur många dagar det brukar ta innan man får blödning?

• Snoofie

Jag fick blödning redan dagen efter den sista tabletten, men nu sist så tog det 4 dagar efter den sista... Så det är nog lite olika

• Planer för Juni

Hoppar gärna in här.

Börjar om med provera (första tab. idag) och sedan pergotime. Vi fick missfall i vecka 7 under juli så nu börjar vi om.
    Har ätit pergotime tidigare och står nu även i kö till IVF.

• Rosa84
    Ingster skrev 2011-08-23 20:29:12 följande:
    Jag hämtade ut provera och pergotime på apoteket idag för första gången. Spännande:) Någon som vet hur många dagar det brukar ta innan man får blödning?
    Jag har inte ätit dom på ett par år nu, men då jag åt dom så kom min mens på dag 8:a. För vissa går det fortare och vissa tar det längre tid. Lite olika..

Kul att det blev ett par stycken. Ska bli kul att följas åt lite.. Jag väntar ivrigt på att det ska bli fredag så jag kan ta första tabl Provera. Ska till apoteket idag och hämta ut min påse :)
  • Tallkotte12
    Rosa84 skrev 2011-08-25 08:15:08 följande:
    Kul att det blev ett par stycken. Ska bli kul att följas åt lite.. Jag väntar ivrigt på att det ska bli fredag så jag kan ta första tabl Provera. Ska till apoteket idag och hämta ut min påse :)
    Alltid kul att vara några stycken som är i fas... Jag tog min andra provera-tablett idag! Menade du att din mens kom på dag 8 efter proverastart, eller 8 dagar efter sista tabletten?
  • Stjärnglimmer

Jag provar nu pergotime för första gången och jag är på tredje tabletten idag.

Svar på tråden Fler som ska starta med Pergotime inom kort?