Knivig sits? pepptalk önskas
Min kille sedan 6 månader har en dotter som snart är 6 månader med en föredetta kk som valde att meddela pappan först efter abortgränsen (är rätt putt på henne för det) Nåväl dottern kom i alla fall till världen och min kille har idag umgänge med sin dotter, han träffar henne 3 gånger i veckan och har henne vissa nätter. Till saken hör att mamman insisterar på att ha ensam vårdnad tills den dag då dottern ska börja bo växelvis (vid 2 års ålder har det pratats om), min kille har alltså inte så mycket till val när det gäller var och när han ska få träffa sitt barn, t.ex. har dagar för umgänge ändrats utan föregående diskussion. Mamman har dessutom haft väldigt svårt att låta pappan ha dottern hemma hos sig (vilket gör att min pojkvän får spendera all tid med dottern hos en tjej som undahöll sin graviditet tills det var för sent för abort och som han dessutom inte vill umgås med mer än nödvändigt)vid vissa tillfällen har hans umgänge varit baserat på mammans "goda humör och vilja". Men min kille vill helst inte dra vårdnadsärendet inför domstol, tror att han är rädd för att mamman skall bli arg och inte låta honom träffa dottern alls. Jag får dessutom inte träffa dottern förän mamman träffat mig, vilket hon inte verkar vara pigg på att göra, jag känner mig därför ganska "utanför" (jag är medveten om att jag inte har någon rätt att umgås med hans barn, men det känns som att det är den viktigaste delen av hans liv, och eftersom jag älskar honom vill jag ju såklart åtminstone få vara med på ett litet, litet hörn) Vad jag behöver är pepp, tips, råd och ja bakse mig till och med lite moralkakor, jag behöver bara få prata med om saken med någon, är du frivillig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 22:29
Ska tilläggas att jag för (rätt länge sedan, men ärren finns kvar) fick ett tidigt missfall, vilket gör att det liksom gör lite ont att vara med hans dotter.