• Gittan26

Mammor nära Kramfors???

Hej.
    Finns de några mammor här som bor i eller nära Kramfors?? Ja själv är 26 år me 3 flickor i ålder 5 år, 3 år och 7 veckor :) Eftersom ja inte känner så många häromkring så skulle de vara kul att möta på andra föräldrar. Min man jobbar om dagarna så de skulle vara skönt att få tala me andra vuxna ibland :)  

• Svar på tråden Mammor nära Kramfors???
  • Gittan26

Oki ö-vik e min yngsta dotter född :) Ja ska kolla hennes blogg :) Ålder ha ingen betydelse för mej!

• Gittan26
    Evve81 skrev 2011-08-21 18:26:33 följande:

Jag bor i Bollstabruk nära kramfors och har oxå 3 barn 6år, 3år och 3 veckor.

Det finns öppnaförskolan och kyrkis med. Var bor du???

Jaha va kul :) Ja bor på nedre öd i kramfors. Jo ja ha tänkt att ja skulle ta mej till öppna förskolan men ha inte fått rumpan ur vagnen å kommit dit än ;) alltid ha de vart nått som kommit i mellan. Så då e du oxå mammaledig nu då? :)
  • Evve81
    Gittan26 skrev 2011-08-21 21:41:27 följande:
    Jaha va kul :) Ja bor på nedre öd i kramfors. Jo ja ha tänkt att ja skulle ta mej till öppna förskolan men ha inte fått rumpan ur vagnen å kommit dit än ;) alltid ha de vart nått som kommit i mellan. Så då e du oxå mammaledig nu då? :)
    Ja jag tänkte vara hemma till mars men vi får se om det blir längre Jag tror öppna förskolan börjar idag ska på bvc så då tänkte jag kolla upp det.

Hur länge har du bott i Kramfors?
  • Gittan26
    Evve81 skrev 2011-08-22 06:54:28 följande:
    Ja jag tänkte vara hemma till mars men vi får se om det blir längre Jag tror öppna förskolan börjar idag ska på bvc så då tänkte jag kolla upp det.

Hur länge har du bott i Kramfors?
    Oki oki :) Ja ha bott här i kramfors i ca 1 år men innan de så bodde ja i härnösand. Min karl e uppvuxen här i kramfors. Dom flesta ja känner ha inte barn å förstår inte riktigt allt som har me barn att göra. Därför känner ja att ja vill gärna ha vänner me egna barn som förstår lite bättre :)
    Va gjorde du innan du gick på mammaledigt då? Jobba du? :)
  • Evve81
    Gittan26 skrev 2011-08-22 08:03:12 följande:
    Oki oki :) Ja ha bott här i kramfors i ca 1 år men innan de så bodde ja i härnösand. Min karl e uppvuxen här i kramfors. Dom flesta ja känner ha inte barn å förstår inte riktigt allt som har me barn att göra. Därför känner ja att ja vill gärna ha vänner me egna barn som förstår lite bättre :)
    Va gjorde du innan du gick på mammaledigt då? Jobba du? :)
    Ja jag jobbade på en skola/fritids och efter föräldraledigheten ska jag jobba på dagis. Du då?

Jag tror öppna förskolan börjar idag har kollat på nätet och det ska tydligen vara så. Ska du gå på babymassage???
  • Gittan26
    Evve81 skrev 2011-08-22 08:40:32 följande:
    Ja jag jobbade på en skola/fritids och efter föräldraledigheten ska jag jobba på dagis. Du då?

Jag tror öppna förskolan börjar idag har kollat på nätet och det ska tydligen vara så. Ska du gå på babymassage???
    Aha oki :) Ja jobba bara lite på kramm, men efter föräldraledigheten så vet ja inte riktigt va ja ska göra.. Jo ja skulle kanske börja nu i september elle när de va :) Ska du börja?? Jasså öppnar de ida :) Man kanske skulle få rumpan ur vagnen å gå dit nån da denna vecka :)
  • Evve81
    Gittan26 skrev 2011-08-22 09:19:55 följande:
    Aha oki :) Ja jobba bara lite på kramm, men efter föräldraledigheten så vet ja inte riktigt va ja ska göra.. Jo ja skulle kanske börja nu i september elle när de va :) Ska du börja?? Jasså öppnar de ida :) Man kanske skulle få rumpan ur vagnen å gå dit nån da denna vecka :)
    Nej vår massage tror jag börjar i november..... De vill att bebisarna ska vara ungefär lika gamla.

Öppnis är öppet Måndag och Tisdag 9.30-14. Nästa vecka ska jag nog gå dit någon av dagarna!
  • Gittan26
    Evve81 skrev 2011-08-23 15:15:32 följande:
    Nej vår massage tror jag börjar i november..... De vill att bebisarna ska vara ungefär lika gamla.

Öppnis är öppet Måndag och Tisdag 9.30-14. Nästa vecka ska jag nog gå dit någon av dagarna!
    Oki oki.. Ja ska nog oxå gå dit någon da :) Kankse vi möts på nån av dagarna då :) För visst ligger de vid bvc här i kramfors?
  • Evve81
    Gittan26 skrev 2011-08-24 19:21:49 följande:
    Oki oki.. Ja ska nog oxå gå dit någon da :) Kankse vi möts på nån av dagarna då :) För visst ligger de vid bvc här i kramfors?
    Ja det gör det. Jag kommer gå antingen måndag eller tisdag förmodligen på tisdag för på måndag är första dagen som maken börjar jobba efter semester och pappadagarna så då har man nog fullt upp med att få dagen att flyta på. Ska lämna och hämta dottern på skolan men just de tiderna är sonen vaken och inte alls intresserad av att åka vagn

Går dina barn på dagis? Min mellankille vill så gärna gå på dagis och jag har sökt plats åt honom men det känns så himla besvärligt. Jag lämnar bägge barnen på samma tur och sedan ska ju mellansonen hämtas kl 11 och sedan dottern 13.20 så det blir mycket vandrande men det blir nog bra.... Jag har inte haft honom på dagis om jag måste betala men han går på allmänförskola så då kostar det ju inte nåt.,....
  • Gittan26
    Evve81 skrev 2011-08-24 19:39:23 följande:
    Ja det gör det. Jag kommer gå antingen måndag eller tisdag förmodligen på tisdag för på måndag är första dagen som maken börjar jobba efter semester och pappadagarna så då har man nog fullt upp med att få dagen att flyta på. Ska lämna och hämta dottern på skolan men just de tiderna är sonen vaken och inte alls intresserad av att åka vagn

Går dina barn på dagis? Min mellankille vill så gärna gå på dagis och jag har sökt plats åt honom men det känns så himla besvärligt. Jag lämnar bägge barnen på samma tur och sedan ska ju mellansonen hämtas kl 11 och sedan dottern 13.20 så det blir mycket vandrande men det blir nog bra.... Jag har inte haft honom på dagis om jag måste betala men han går på allmänförskola så då kostar det ju inte nåt.,....
    Aha oki då kanske ja smiter dit på tisda oxå :)
    Nä mina e hemma me mej, för min älsta flicka vill inte gå då hon bara får vara där 3 tim. Hon mår verkligen inte bra av att bara få vara där mellan 8-11 så ja ha valt att ha dom båda hemma me mej å minstingen :)
  • Evve81
    Gittan26 skrev 2011-08-24 19:43:53 följande:
    Aha oki då kanske ja smiter dit på tisda oxå :)
    Nä mina e hemma me mej, för min älsta flicka vill inte gå då hon bara får vara där 3 tim. Hon mår verkligen inte bra av att bara få vara där mellan 8-11 så ja ha valt att ha dom båda hemma me mej å minstingen :)
    Jag ska testa men det är bara för att jag kan lämna bägge barnen på samma runda. Det lyser i ögonen på sonen när han pratar om dagis så vi ska testa så får vi se....
  • Jennys Bageri

Hejsan!!

Hittade hit av en slump. =)
    Jag bor i sandviken/dynäs och har också tre barn. En tjej på 3½ år, en son på snart 2 år och en till liten kille på nu 4 månader. Själv är jag 30 år och bor ihop med min sambo, vi är båda hemma hela dagarna med barnen. Brukar vara regelbundet på öppnaförskolan med alla barnen. På fredagarna åkar jag dit enbart med småkillarna för då är det ju babyöppet. End för småbebisar,, mellanbarnet börjar på att vara lite för stor för att få följa men han är så lugn så han hänger på ett tag till. Brukar åka på församlingsgården också,, dom har öppet på fredagarna till kl. 12.00

Jag flyttade hit till Kramfors för 5 år sedan, har tyvärr inte så många att umgås med så vi är mycket för oss själva. Villket ibland kan bli lite tradig, man behöver ju få komma ifrån varandra litegrann ibland. Har inte körkort själv heller men tack och lov har jag en sambo som alltid ställer upp för mig. Det är guld värt!

Vill nån hitta på nåt nån gång så vet nu vart jag finns.. =)

• nibreeze

Hej!

Jennys Bageri, jag flyttade till Kramfors 1 månad sen från London. Min mann är ju norrlänning men har fått jobb här i Kramfors. Jag har en liten tjej som är 9 månader. Själv är jag 29 år gammal. Jag skulle vilja gärna träffa en annan mamma! Jag pratar engelska men det går också bra på svenska. Om du vill träffa mig och min bebis, Siena hör av dig. Jag förstår att ibland vill man umgås med en annan tjej och inte alltid med sin sambo och barn!

Ha det bra!

Niomi

Svar på tråden Mammor nära Kramfors???