• Kärlekens gåva

Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??

Har kört Gonal-f både gånger tidigare.. äggen har varit av bra kvalitet men få...
    Efter två frysförsök och ett färskt efter en graviditet så har vi inte fått något syskon...  ska man köra på eller byta till menopur?

• Svar på tråden Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??
  • Hjärtefröjd

Menopur brukar väl generellt ge färre ägg, men med något bättre kvalitet... fast det varierar nog från person till person.

Tycker din läkare att du bör byta?

• Kärlekens gåva
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-16 15:31:14 följande:
    Menopur brukar väl generellt ge färre ägg, men med något bättre kvalitet... fast det varierar nog från person till person.

Tycker din läkare att du bör byta?
    Tack för svar.. hon nämnde att jag skulle kunna prova annat än Gonal-f men hon sa också att kvaliteten på mina ägg var väldigt bra men att de var få.. hoppas äggreserven är stor.. :)
  • Hjärtefröjd
    Vädur 78 skrev 2011-08-16 21:18:27 följande:
    Hur hög dos har du? Kan de öka? Blanda båda?
    Blanda gör man nog inte, men öka dosen borde man absolut kunna göra och de anser att antalet äggblåsor är för litet.
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-16 21:49:31 följande:
    Blanda gör man nog inte, men öka dosen borde man absolut kunna göra och de anser att antalet äggblåsor är för litet.
    Det kan man visst göra, vet några som gjort det med bra resultat Så det går visst
    ♥♥♥
  • Kärlekens gåva

Det verkar som man kan det.. för jag har läst om någon på denna sidan som har fått två olika preparat..

• Hjärtefröjd

Jag har hängt i många IVF-trådar de senaste åren och aldrig någonsin läst om någon som blandat puregon, gonal-f och menopur. Men jag kan absolut ha missat nått.

• Vädur 78
    Kärlekens gåva skrev 2011-08-17 14:49:50 följande:

Jag ska upp till 375 denna gång.. men max ser ju ut som 450... ?

Det är lite olika vad olika kliniker sätter som sitt max. 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-17 14:56:07 följande:
    Jag har hängt i många IVF-trådar de senaste åren och aldrig någonsin läst om någon som blandat puregon, gonal-f och menopur. Men jag kan absolut ha missat nått.
    Det har du nog gjort då
    Vet några stycken som testat det på CA i Göteborg med goda resultat  
    ♥♥♥
Svar på tråden Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??