Kan man förbjuda barnen att leka med vissa andra barn?
Upplevde ytterligare en ny krånglig situation häromdan som jag behöver råd om.
Om vi tar det från början så är förhållandet mellan mig och min sambos ex. väldigt infekterat. Efter att jag och min sambo blev tillsammans har hon försökt få honom tillbaka (trots att det var hon som från början var otrogen och ville skiljas). När detta inte funkat har hon gjort allt för att göra livet surt för oss. Hon försöker vända deras gemensamma barn mot mig och pratar skit om oss till alla släktingar och f.d gemensamma vänner. Ingen av dessa hälsar på mig eller låtsas känna igen mig och hon själv har aldrig hälsat eller varit trevlig mot mig heller. Däremot hat hon ringt min sambo och skällt ut oss för allt jag gör fel (trots att jag inte har gjort det hon hävdar) och hotat med familjerätt med helt lösa grunder osv. Riktigt energikrävande!
Nu till grejen; hennes systers barn går på min sons skola, och häromdan ville de leka efter skoldaxs. För mig känns det helt uteslutet att först bli utskälld och inte hälsad på av hennes släkt och vänner och sen stå och "slicka r...v" för att min son ska få leka där. Vet att barnen inte har nånting med oss vuxnas beteende att göra men hur förklarar jag för min son som bara är åtta år att de gärna kan leka på fritids och han kan ta hem vem han vill utom just en....Eller är det jag som måste bita ihop. Känns helt overkligt att ringa och fråga om lek i detta infekterade läge.