• MammigTjejen

Ok att bada naken med styvsonen?!

Hej!

Jag är relativt ny här på FL och jag har läst en del om att folk skriver mycket om nakenheten inom familjen och likn. Jag har nyligen flyttat ihop med min sambo och jag väntar nu vårat första gemensamma barn, är i nionde veckan. Jag blir 20 i oktober.

Även jag har en fråga kring nakenheten i familjen. Min sambo har en son sen innan som är 6 år och helt underbar. Men igår när han frågade mig mig om inte jag kunde bada med honom blev jag fundersam.

Min sambo tycker det är ok och jag är inte blyg eller så men är det ok jag badar (naken) med honom eller kan det ge fel signaler. Hans mamma badade naken med honom tills han var 5. (Hon omkom i en bilolycka).

Men kan jag göra det?

Jag tycker inte man ska ha badkläder hemma i badkaret. Jag vill inte att han behandlas fel. Jag kommer utan problem bada med vårat kommande barn.

Så jag är fundersam: Antingen bada med honom naken eller inte bada alls.

Tacksam för förslag!

Kram på er! 

• Svar på tråden Ok att bada naken med styvsonen?!
  • mamma till tre busungar

Har ni känt varandra länge? Hur gammalt är barnet?

• thomas55

Tror du en 6-åring tänder på nakenbad med styvmorsan eller

Så länge du inte är pedo så är det ok

• Tow2Mater

En 6-åring behöver inte sällskap i badkaret av en vuxen. Oavsett om man har kläder på eller inte.

• sextiotalist

Om du är obekväm med det hela, så skall du inte göra det, som Pen skrev, en 6-åring behöver inte sällskap i badkaret.

• The bad seed

Så länge han tycker det är okay, och pappan som är den enda förälderen, tycker det är okay, ser jag inga problem. Folk är så livrädda för nakenhet i blandt at det är sjukt. 
    Ha det kul i badekaret! Glad 

• Litet My
    Klart du kan TS.

Nu är jag iofs biomamma men badar med min 6 åring ibland, hur mysigt som helst.

Däremot kan man få en del lustiga kommentarer av barn i den åldern, tror det är 2 gånger han rusat ner till sambon sedan och sagt att "vet du vad mamma gör, hon hällde tvål på tuttarna där mjölken till bebisen är, USCH" eller "hahaha, vet du att mamma har rumpskägg" (könshår)...
  • Litet My
    The bad seed skrev 2011-08-15 16:39:03 följande:
    Mycke ett ban inte behöver, men som kan vara kul en gång i blandt endå! Flört
  • Tow2Mater

En vuxen och ett halvstort barn trängas i ett badkar kul? Ni måste ha stora badkar. Själv skulle jag ta sonen till badhuset om jag ville bada med honom.

• Excentrique

Om det känns konstigt för dig, gör det till en lek. Sätt på er badkläder och ta med badleksaker och låtsas som att ni är i sjön och badar, så slipper du vara naken.

• FrökenKanSjälv
    Excentrique skrev 2011-08-15 16:58:24 följande:
    Om det känns konstigt för dig, gör det till en lek. Sätt på er badkläder och ta med badleksaker och låtsas som att ni är i sjön och badar, så slipper du vara naken.
    Det var ju en jättebra idé!

Precis som någon annan skrev förut så finns det ju inget behov av sällskap för en 6-åring i badet, men det kan ju vara kul att bada ihop någon gång ibland. Att då göra det till en lek blir ju extra roligt.
  • Krampen

Det är ju jättefint , bada på tycker jag . Men så är jag ju av åsikten att nakenhet är bra. !
    Bada på !

• Tess1983

Jag har en liten kille som är sju år.
    Han växlar med att vara liten och stor, ibland vill han bada med mig och ibland väger intregriteten över.
    Det viktigaste tycker jag, BIO eller ej är att man avdramatiserar det hela. Nakenhet är inget konstigt, men för barn handlar det om att repsektera deras integritet. Vill han ha sällis, eller om han frågar om din kropp etc. låt han fråga, då lär han sig.

• dukat

Helt OK Va skulle det vara för problem med det Bara naturligt o kul

• Husis

Jag tycker det är okej, eftersom det var han som bad om det. Han saknar säkert de stunderna med sin mamma och vill få ditt godkännande på att det är okej. Om du själv inte har problem med nakenheten, så testa.

Det tar nog bara något år, så är han inte intresserad av att bada tillsammans med någon längre! 

• tomcar1

Om du känner det lite olustigt, så varför inte sitta på golvet bredvid ? Det kanske är hans sätt, att vilja komma nära dig. Annars kan ju barn ibland ha väldigt svårt när en ny i detta fallet, kvinna kommer in i bilden. Nej, sitt ner utanför badkaret och babbla om allt möjligt, man kan ju leka lite ändå : )

• CrazyInLove

Klart det är okej att bada tillsammans. Min bonus fick inte det till att börja med, men han kom ofta in och surrade med mig när jag låg i badet - dörren fick vara olåst då han alltid ska kissa när jag badar - och en dag kändes det plötsligt okej och då fick han bada med mig. Inget konstigt alls :) Jag tycker som många andra, att nakenhet inte ska vara något konstigt. Men det är klart när de blir så stora att de själv inte vill gå nakna i närheten av en själv så tycker jag att man ska försöka göra likadant, utan att överdriva förstås...

• The Doctor
    Husis skrev 2011-08-29 11:35:37 följande:
    Jag tycker det är okej, eftersom det var han som bad om det. Han saknar säkert de stunderna med sin mamma och vill få ditt godkännande på att det är okej. Om du själv inte har problem med nakenheten, så testa.

Det tar nog bara något år, så är han inte intresserad av att bada tillsammans med någon längre! 
Svar på tråden Ok att bada naken med styvsonen?!