• AnnPann1

1:an och 2:an på första försöket, 3:an kommer inte

Hej där ute!

Har två barn, 4 och 7 år (världens goaste, som alla andras!) som båda kom till på första försöket. När jag väl lyckades övertyga min man om barn nr tre räknade vi med att det skulle gå lika enkelt. Nu har vi försökt sedan i vintras, men det vill sig inte. Jag (39 år) har regelbunden mens (26-27 dagar) och äl varje månad. Vet att fertiliteten är låg i min ålder, så det påverkar ju möjligheterna förstås. Men jag trodde ju att om det hade gått enkelt förra gången skulle det alltid göra det. Tji fick jag.

I början var vi inte så oroade, men nu börjar det stressa oss. I början hade vi sex mest då stickorna gav utslag, men nu kör vi stenhårt en vecka runt äl. Lyckades få mannen att testa spermierna med ett hemmatest i veckan (räknade både kvantitet och kvalitet), och det var positivt. Vad göra?

Fler som är eller har varit i samma sits? Kan vi stötta varandra? Några solskenshistorier?

• Svar på tråden 1:an och 2:an på första försöket, 3:an kommer inte
  • Pineapple

Sitteri precis samma sits som du. Två sedan tidigare - 2,5 och 5. Båda blev till på första. Nu har vi försök 10 på gång och inget plus än...
    Ska till gyn på fredag och prata med henne och se om hon kan hjälpa. Har testat emd äl-stickor och clearblue digital ÄL-test de sista tre månaderna (stickor månad 1-2 och clearblue nu sist) men ser bara en stegring men inget helt positivt eller glad gubbe....

• Rocktroll

Man kan ju ha äl och få positivt utslag men inte ha så många ägg som släpper, det problemet har jag så vi gör IVF. Har en dotter sedan innan som blev till på första försöket och har försökt nu i snart 2 ½ år.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Amye

Vår 1a och 2a kom till på första försöken 3:an tog 18 månader att bli till sen kom 4an och snart kommer 5an som kom till bara sådär

• ScillaBlå

Finns det nåt liv i den här tråden?

Jag känner precis igen mig. Ettan var ett misstag, tvåan kom på första försöket, trean har vi kämpat med i snart två år. Två missfall och ett MA på vägen...

• Edzy

Jag är i ungefär samma sits:/ Har en 12 och en snart 5åring. De blev till på 3e och 1a försöket. Längtar så fruktansvärd efter nr 3 men den vill sig inte. Började försöka för två år sedan och hunnit gå igenom 1 mf och ma. Gjort utredning på egen bekostnad med de hittade i het fel på oss förutom att jag hade fått sammanväxningar i livmodern efter andra skrapningen. Fick gå igenom en hystroskopi i höstas men inget mer har hänt:( Fyller 35 i år

• GrönaDruvan

Väldigt gammal tråd, men hur har det gått för er här?
    Jag är het förstörd... Trodde verkligen det tagit sig denna månaden, men blankt test idag på bim-2
    Försök 16....första barnet tog 3 försök och 2a barnet tog 1 försök.
    Nu tror jag vi bekostar hjälp själva, fyller snart 38 och tiden går. Så ledsen...

• mommylife
    GrönaDruvan skrev 2016-09-23 18:53:46 följande:

Väldigt gammal tråd, men hur har det gått för er här?
    Jag är het förstörd... Trodde verkligen det tagit sig denna månaden, men blankt test idag på bim-2
    Försök 16....första barnet tog 3 försök och 2a barnet tog 1 försök.
    Nu tror jag vi bekostar hjälp själva, fyller snart 38 och tiden går. Så ledsen...

Berätta hur de går för er?
    Jag har försökt i 2 år
  • GrönaDruvan
    mommylife skrev 2016-11-14 23:53:43 följande:
    Berätta hur de går för er?
    Jag har försökt i 2 år
    Åh, lång historia...
    Jag blev ju gravid på försök 13, som slutade i missfall i vecka 9...det var nu i april.
    När jag skrev detta inlägget ovan så var jag sååå säker på att det tagit sig igen, och det visade sig att det hade det, men plussade svagt svagt någon dag efter bim..missfallet var ett faktum nästan direkt...
    Vi försökte direkt och nu är jag gravid igen, på försök 17. Är i vecka 7 nu, så får väl se om det stannar... Blödde lätt i fredags och lite lätt igårkväll... Oron tar knäcken på en..
    Så gravid 3 ggr på 7 månader..gravid kan jag bli, men att få det att stanna är värre...
  • mommylife
    GrönaDruvan skrev 2016-11-15 12:58:37 följande:
    Åh, lång historia...
    Jag blev ju gravid på försök 13, som slutade i missfall i vecka 9...det var nu i april.
    När jag skrev detta inlägget ovan så var jag sååå säker på att det tagit sig igen, och det visade sig att det hade det, men plussade svagt svagt någon dag efter bim..missfallet var ett faktum nästan direkt...
    Vi försökte direkt och nu är jag gravid igen, på försök 17. Är i vecka 7 nu, så får väl se om det stannar... Blödde lätt i fredags och lite lätt igårkväll... Oron tar knäcken på en..
    Så gravid 3 ggr på 7 månader..gravid kan jag bli, men att få det att stanna är värre...
    Jag håller tummarna för er! Det bästa du kam Göra nu är allt slappna av
    Och tänka postivt .. hur gör man de?
  • mommylife

Hej!

jag har äl nu... håller alla tummar och tår..

hur gör ni vid öl?
    Kör ni varje dag?
    två ggr om dagen?

Svar på tråden 1:an och 2:an på första försöket, 3:an kommer inte