• Cloud

Vilken är den godaste och bästa mjölkfria ersättningen?

Altera? Neocate? Nån annan?

Nutramigen går bort eftersom den inte verkar likna bröstmjölk i smaken. 

• Svar på tråden Vilken är den godaste och bästa mjölkfria ersättningen?
  • narie24

Provade två sorter först (nutramigen plus ngn annan) men det gick bara inte. Sen provade vi Neocate och det var inte heller poppis. Fick tipset att ha i pyttelite vaniljsocker  i flaskan första gångerna och sen fasa ut, och det funkade! Räckte med typ fem flaskor sen var hon van och drack som aldrig förr. Inga problem med magen heller. 

• gaby84

min kille får nutra och verkar inte ogilla den, bebisar har inte
    samma smaklökar som vi.. för de luktar verkligen inte gott..

men men det är det enda han kan dricka.. 

• Triple Trouble

Våra killar älskade nutramigen lgg, helt sjukt jag höll på att dö på lukten.., de varvade bröstmjölken med detta

• Finesse

Altheran sägs smaka bäst.. eller bättre än nutran iaf.. Men kom ihåg att Nutra innehåller höghalt av Mangan, hela 41 mg/100 ml.. medans Althera innehåller 5mg/100 ml.. Hur det är med profylac, pepicate och dom andra vet jag inte.

Neocate skriver läkare knappast ut om det inte är extremfall..  

Ebba 071228, Hampus 110225
  • narie24
    Finesse skrev 2011-08-18 18:38:35 följande:
    Altheran sägs smaka bäst.. eller bättre än nutran iaf.. Men kom ihåg att Nutra innehåller höghalt av Mangan, hela 41 mg/100 ml.. medans Althera innehåller 5mg/100 ml.. Hur det är med profylac, pepicate och dom andra vet jag inte.

Neocate skriver läkare knappast ut om det inte är extremfall..  
    Då hade vi nog en snäll läkare :).
  • Cloud
    narie24 skrev 2011-08-18 21:09:35 följande:
    Då hade vi nog en snäll läkare :).

Eller en läkare som jobbar på landsting och inte privat?
  • Finesse
    Cloud skrev 2011-08-18 21:29:44 följande:
    Eller en läkare som jobbar på landsting och inte privat?
    Enligt en barnläkare i Umeå (på NUS) så sa han att "rymdmaten Neocate" är inget som dom testar på barn om dom inte är extremt dåliga.. Dvs min son har bara eksem så han faller inte in under det.. men eksemen försvann med Altheran, dock är han väldigt skrikig fortfarande.. men jag antar att han bara är en skrikig bebis
    Ebba 071228, Hampus 110225
Svar på tråden Vilken är den godaste och bästa mjölkfria ersättningen?