• EngladMathilda

Unga mammor i Göteborg som fick barn vid årskiftet.

Hej, Mathilda heter jag :) Tänkte kolla om det finns några andra unga mammor här i Göteborg som har barn födda kring årskiftet? December, januari. Flyttade hit i början av december, strax innan vår Felicia skulle födas och skulle tycka det vore jätte skoj att lära känna andra mammor med barn födda ungefär samtidigt.

Hör gärna av er :)

Mvh,
    Mathilda.

• Svar på tråden Unga mammor i Göteborg som fick barn vid årskiftet.
  • EngladMathilda
    Oförglömlig skrev 2011-08-12 23:03:59 följande:
    Hej fick min son ett år tidigare än du önskar tror jag:) född december 09
    Haha, ja jag glömde visst skriva att jag syftade på barn födda kring årskiftet 2010/2011. Men kul att du svarade iaf :) Vad heter din son?
  • Kakandi

Hej! Jag fick min son  den 4 februari. Jag är väl ingen ung mamma, men känner mig inte lastgammal heller. Skrattande Bor i Majorna i Göteborg och är också inflyttad från Stockholm, så jag känner inte så mycket folk här. Är Gotlänning från början dock! :)

• EngladMathilda
    Kakandi skrev 2011-08-24 22:07:10 följande:
    Hej! Jag fick min son  den 4 februari. Jag är väl ingen ung mamma, men känner mig inte lastgammal heller. Skrattande Bor i Majorna i Göteborg och är också inflyttad från Stockholm, så jag känner inte så mycket folk här. Är Gotlänning från början dock! :)
    Hej! Vad kul att du svara :) När flyttade ni hit och hur det kommer det sig att
    ni hamnade här? *nyfiken* :D

Vad heter din son förresten? Om du vill får du väldigt gärna lägga till mig på
    facebook, så kan vi prata mer :) Heter Mathilda Kroll. Har en svart/ vit bild på
    mig och min dotter. Så att du vet vad du ska leta efter, haha :D
  • Janni3z

Hej! Jag ha bf den 21 september ^^. Skulle vart kul med nya folk med samma situation :)

• EngladMathilda
    Janni3z skrev 2011-09-07 01:58:48 följande:
    Hej! Jag ha bf den 21 september ^^. Skulle vart kul med nya folk med samma situation :)
    Hej, vad spännande! Hur känns det? När som helst kan din lilla komma till världen :)
  • Janni3z

Det känns toppen ^^, Ha inga förvärka än och lill* vill inte komma ut än trost bf är idag :) . Får ser när h*n vill komma. Hur går det med dig under graviditet? Några sparka än? :D

• våranfamilj

Hej!

Har en dotter på 1 år. Född i september:)  

• Kakandi
    EngladMathilda skrev 2011-08-27 15:06:04 följande:
    Hej! Vad kul att du svara :) När flyttade ni hit och hur det kommer det sig att
    ni hamnade här? *nyfiken* :D

Vad heter din son förresten? Om du vill får du väldigt gärna lägga till mig på
    facebook, så kan vi prata mer :) Heter Mathilda Kroll. Har en svart/ vit bild på
    mig och min dotter. Så att du vet vad du ska leta efter, haha :D
    Hej!
    Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag gick in och skrev och sen inte svarade något mer. Har haft fullt upp och annat i tankarna. Har du kvar samma bild eller har du bytt?? Skrattande Vart bor du?'

Vi hamnade här lite av en slump. Hade en lägenhet på Gotland som jag ville byta till en i stockholm där vi bodde då, men det blev av olika omständigheter Göteborg i stället och trivs rätt bra! :) Själva då?

Alfons heter min son 8 1/2 mån nu!
  • EngladMathilda
    Kakandi skrev 2011-10-22 20:59:18 följande:
    Hej!
    Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag gick in och skrev och sen inte svarade något mer. Har haft fullt upp och annat i tankarna. Har du kvar samma bild eller har du bytt?? Skrattande Vart bor du?'

Vi hamnade här lite av en slump. Hade en lägenhet på Gotland som jag ville byta till en i stockholm där vi bodde då, men det blev av olika omständigheter Göteborg i stället och trivs rätt bra! :) Själva då?

Alfons heter min son 8 1/2 mån nu!
    Hej igen,
    det är ingen fara! Lätt att man glömmer av, jag själv är bara inne här lite då och då så det blir rätt segt med skrivandet :) Så facebook är ju bättre så sätt, har fortfarande samma profil bild. Däremot är det folk som sagt att de inte hittar mig om de söker. Så om du vill kan du berätta vad du heter så kan jag leta upp dig istället :D

Vi bor i Mölndal och hamnade här dels då min man fick ett bättre jobb erbjudande men också för att min man längtade tillbaka. Han är uppväxt här :) Vi hade pratat länge om att flytta hit och när tillfället kom så gjorde vi det :D

Okej, Alfons är ett sött namn! Min felicia är tio månader nu :)
  • Kakandi

Alfons är ju 8 1/2 månad nu. :) de är ju ganska lika i ålder då.
    Nä jag hittade inte din bild på Facebook konstigt nog. Jag heter Carina Ohlsson. Min bild är på mig o Alfons i hängseljeans. :) skriv nåt när du lagt till mig! Kul du tittade in igen här! :)

Svar på tråden Unga mammor i Göteborg som fick barn vid årskiftet.