Börja med någon blandning av EC/Potträning på snart 14månaders?
Hej!
Ja, som rubriken lyder så undrar jag om det är möjligt att börja med någon form av blandning av EClight och potträning och hur den skulle se ut för en snart 14månaders kille?
Jag var inne på att börja med EC för honom men mina ambitioner svek mig :(
Som det ser ut nu så har han blöja när vi är ute och iväg samt när han sover och är utan blöja då vi är hemma i lägenheten. Vi tar av blöjan det första vi gör på morgonen. Han brukar när vi tar av honom blöjan på morgonen kissa efter några minuter på golvet. Han bajsar ståendes på golvet också.
Ju mer vi har honom utan blöja desto mer märker vi att han ibland håller sig tills blöjan åker av och han kan "göra sitt" på golvet :)
Ibland har jag satt honom på pottan men vi har bara lyckats få bajs 1 gång och kiss 1 gång däri. Han brukar som oftast bajsa på morgonen och jag har då ibland tagit honom till pottan när han har börjat krysta men då har han låst sig och det kommer inget i pottan. Jag tror att jag stressar honom när jag gör så. Gjorde det senast idag och det medförde att det fortfarande nu vid lunch inte har kommit nåt...
Jag måste lära mig hans signaler tidigare men hur gör jag det? Är det överhuvudtaget möjligt när man har väntat så länge som vi gjort?
Har ni tecken för toalett och om de är "nödiga"
Många frågor...Hoppas på svar!