Hjälp med snabba råd ang bilbarnstol!
Hej!
Kollade runt för att köpa en bilbarnsstol till min son som är 2.5 år. Vi har separerat och jag tycker det är bök att flytta på akta-stolen inför varje resa så tänkte köpa en egen till honom. Ska tillägga att jag har honom inte särskilt ofta tyvärr men säkerheten måste vara prio!
Tittade runt och hittade den här stolen
http://www.choppi.no/barneutstyr-1/barneseter/ferrari/barnesete-ferrari-beline-9-36-kg
Han väger över 9 kilo och jag har läst tester om den och tycker den verkar komfortabel, lite extra comfort och smidig! Dessutom är ett + att han skulle kunna ha den ända tills han ska ha en vanlig bilkudde. Lång användningstid!
MEN, det jag funderar på är att den inte går att ha bakåtvänd! Trodde eller tänkte att 2.5 år var allt för liten att sitta framåt? Och finner inte hur jag än googlar om det är säkert att ha en så liten framåtvänd? Är stolen på ngt vis anpassad till att så små ska vara säkra framåtvända?
Tänker införskaffa en stol idag eller senast imorgon bitti så vore jättetacksam om någon kunde ge lite råd, tips osv.. eller någon kanske vet om det finns en liknande "praktisk" stol i Sverige?