Någon som har lite råd till en nybliven bonusmamma?
Är nybliven bonusmamma.
Har varit tillsammans med min kille i lite mindre än ett år och nu för en vecka sedan så flyttade jag in hos honom. Vi går ganska så fort fram (det är vi medvetna om), men när det är rätt så är det och det känns hur bra som helst. Dessutom är jag inte 20 år längre…
Hans dotter ska bo hos oss varannan vecka typ. Hon är 7 och en gullig tjej. Hon gillar mig och jag gillar henne. Hon kryper gärna upp hos mig i soffan och vill gärna hänga med mig (jättemysigt).
Flickans mamma är dock väldigt speciell. Vilket jag förstår att många ex är, om man läser här. Personligen tycker jag hon är en riktigt dålig mamma som konstant blandar ihop sina egna behov med barnets. När flickan är hemma hos sin mamma, så får hon sova i hennes säng. Mamman tycker det är mysigt… När hon är hos oss så får hon inte det och det resulterar i att det flesta kvällar blir väldigt tjafsiga. Hon får för övrigt gå och lägga sig vid 21 och somnar typ vid 21.30, 22 någon gång. Tycker det är väldigt sent, men hon är tydligen ett kvällsbarn. När är det normalt att en 7 åring går och lägger sig? I och med detta får man ju 0 vuxentid. Jag orkar inte vara vaken till 00 en vardagskväll då jag jobbar. Ofta vaknar hon på natten och kommer in till oss. Då går pappan ut och håller hennes hand tills hon somnar igen (i sin säng)!!! Men det är ändå jobbigt då jag är lättväckt och vaknar och har svårt att somna om.
Någon som har tips kring detta? Jag blir helt knäckt av att inte kunna få sova (och ja, jag vet. Kommer att få uppleva sömnbristen sen på riktigt då jag skaffar egna ungar).
Vi har läst att man ska vara försiktig med kärleksyttringarna, så det är vi. En puss eller max 2 per kväll. Ibland inte ens det. Men om hon ser detta blir hon arg och ledsen och återigen drama. Då ska det tilläggas att pappan pussar på henne minst 10-20ggr per kväll så hon ska känna sig älskad och viktig.
Jag vill att våra framtida barn ska kunna växa upp i ett hem där det är massor av pussar och kramar. Ett varmt hem. När får man börja ”ta” på varandra igen. När kan man säga något åt barnet? Vad ska man göra?
Tycker det är skitsvårt detta. Har gått från att ha 90% fokus på mig till 3% fokus på mig. Låter kanske ego, men det är ju så då man inte har egna barn ännu.
Är väldigt nyfiken på hur andra bonusmammor gör.
Jag älskar som sagt min pojkvän otroligt mycket och är 100% säker på att vi kommer att skapa något bra. Men jag behöver lite kloka råd på vägen, då jag just nu känner mig väldigt förvirrad i allt detta.