Min 6-åring börjar förskolan
Vår son börjar förskolan nu. Är det andra föräldrar som känner oro för att dom inte ska få vänner, klara av skolan m.m?Caroline Österman
Vår son börjar förskolan nu. Är det andra föräldrar som känner oro för att dom inte ska få vänner, klara av skolan m.m?Caroline Österman
Klat det blir lite annorlunda med kompisar osv, men min doter kommer få flera stycken från sin förskola i sin klass och barn brukar ju lösa det där rätt bra
Dessutom har jag förstått att det är mest lek fortfarande, bara i skolmiljö och inte förskolan.
Jo sant det brukar nog det men man har väl ständigt dåligt samvete som mamma:) Ok men det låter bra att höra för att kastas in direkt i skolan tycker jag iallafall inte att min son är redo för. Caroline Österman
Var inte så nervös innan men nu är min tjej inne i en kris så det känns inte alls kul...
Lämnade sonen första dagen på fritids idag och trodde kanske att det skulle vara lite ängslan men icke, gick in, vinkade och ropade att jag skulle hämta lillebrorsan först i em... Jaha där var min ängslan helt i onödan, sedan om de kommer finna kompisar etc får tiden utvisa, nu är det 8 barn från gamla dagisavdelningen i samma grupp så tror inte det blir något problem.
Sant men man är väl alltid det. Jobbigt hoppas det löser sig?caroline österman
Känner lite pirr men ingen oro :) tänkte att han är hemma nästa vecka också och börjar på riktigt den 22 aug när det drar igång. Han har 3 av sina närmsta vänner i samma klass.. Men vad tror ni, han har två småsystrar som går på fsk. Funderade på om de skulle gå några få timmar på fsk näsa vecka ons till fre så jag och sonen tar lite skoltid eller vad man ska säga och köpa ryggsäck och bara peppas lite, läst att det kan vara bra där sexåringen innan skolan. Men känns lite taskigt att lämna tjejerna om vi ändå är hemma eller fixar lite.. Men kanske behövligt för sonen. Vad tror ni?
Jag känner stor oro.
Sonens första dag var igår och han hade lagt sig på golvet och somnat. Så gör han bara när han mår jättedåligt och itne orkar vara med en situation. Han är hos sin pappa denna veckan och vi pratade om det och att han itne känenr någon.
Det är en så fin, omtänksam kille, men han har svårt att ta för sig och de flesta känner NÅGON där.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska hantera det.
Hur är det med pennor och så?? Ska man skicka med sånt? När jag gick i skolan fick man penna och sudd! :) Gammal jag känner mig nu!
Pennor och sudd ska man inte behöva skicka med!
Jag vill förtydliga att det heter förskoleklass eller 0-klass! Förskola=dagis.