Dom blir arga när jag säger nej
Hej
Har ett tvillingpar på 4 år och jag vill ju göra vanliga saker med dom såsom gå och handla osv. När vi går och handlar kan det dock bli jobbigt när jag säger nej till att vi ska köpa nåt som dom vill ha. Det kan bli att dom inte accepterar det (särskilt min son) utan börjar skrika, säga dumma pappa till mig och det har hänt att grabben till och med slagit mig i affären! Jättesvårt att hantera tycker jag. Dels skäms jag faktiskt över att ha barn som skriker dumma pappa flera gånger i affären och som slår mig. Att slåss tycker jag absolut inte är OK, att tycka pappa är dum kan man väl göra och få uttrycka men det nånstans går gränsen och det är typ efter när han skrikit det 2-3 gånger i en affär fullt med folk, i alla fall för mig. Vad göra? En gång har jag gått rätt ut ifrån affären och det visar ju effektivt att detta inte är ok men skulle gärna ha nåt mindre "dramatiskt" tips.... Jag har sagt till honom att "så säger du inte" och tagit tag i armen på honom... känns inte så värst effektivt.....
Tips mottages tacksamt!!