• Carolinalovetobias

Ont i ljumsken. Vanligt? v 38.

Hej tänkte bara höra har så ont i vä. ljumske började idag sen jag vaknade. De gör inte ont hela tiden utan i vissa ställningar tex. när jag reser mig upp så hugger det till som tusan.. Känner mig löjlig men jag går nog och letar "närmar sig förlossningssymtom" just nu :P hehe.. Fast jag vet ju att man märker ju när det drar igång liksom.

Är ju förstföderska så man vet ju inte så mkt utan jag känner efter både en & två gånger & tänker.. Hmm.. kan det vara ett tecken på ngt? Är detta normalt?

;)

Löjlig en blir..

Hoppas de inte är ngt "onormalt" bara =)

• Svar på tråden Ont i ljumsken. Vanligt? v 38.
  • parvel85

Det är inte bebisen som du känner då? som liksom "kläms åt". Det låter som så jag kan känna och tror att det är bebisen, den är ju stor nu Glad

• Carolinalovetobias
    Sigge Wille skrev 2011-08-09 10:22:36 följande:
    Det är inte bebisen som du känner då? som liksom "kläms åt". Det låter som så jag kan känna och tror att det är bebisen, den är ju stor nu Glad
    Ja kanske det.. Men ont gör det iaf när jag gör lägesändringar! ajajaj! =P men men de ska vell kännas antar jag :P

Har haft massa sammandragningar idag också men inte som gör ont. Antar att det är vanligt också att de kommer oftare de sista veckorna? =)
  • ebben

jag hade hemsk värk i både ljumskar o vader! o då satte förlossningen igång,fast jag hade gått tiden ut.....o det var inte som du beskriver-när du reser dig eller gör nåt.jag hade molande jättevärk hela tiden...Under dagen,vi var o julhandlade.O vaderna var SÅÅ ömma.har aldrig vari med om dess like??
    Sen på natten,02:00 kom 1a känning i magen o så,o slempropp,Sen 02:30 krystdags.
    Så jag är ju ganska säker på,nu i efterhand,att min ljumst o vadvärk liksom var förlossningens start.Om man säjer......  

• himlafin

tror att det är en nerv som kommer i kläm. det brukar kännas så på mig också. har gjort det ett par veckor nu. är i v 39. så tror tyvärr inte det har med förlossningen att göra =(

• Carolinalovetobias

Ok =) Jag tror ja har för lite att göra så jag går å känner efter för mkt.. :P

De värsta är för trött för att göra något vettigt också så de blir inte mkt gjort..

Men men ska ta en promenad sen iaf =) ska bli skönt...

• himlafin

Haha det är samma sak här. Har haft en maaaaaassa sammandragningar nu de senaste dagarna och går bara runt och hoppas på att det ska gå igång på riktigt eller att vattnet går eller vad som helst, bara ungen kommer ut !

Är också så sjukt trött, känns som om jag inte gör annat än sover, samtidigt som det känns som om jag inte sover alls !

Är lagom trött på att vara gravid nu. Nu vill jag ha min bebis !! =)

• Lindadjo

Det jag känner av i ljumsken är mina fogar... de blir ju bara mer och mer uppluckrade ju närmare förlossningen man kommer. Och det känns mer i vissa ställningar. Jag är oxå i vecka 38

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Carolinalovetobias

Hmm. Kroppen är inte riktigt som den brukar mot mig. :/

Hade iaf jobbiga Sd fram tills ca 3 inatt sen lugna de sig lite.

Vakna av att kände mig lite gasig i magen å hann inte mer än fisa så fick jag SPRINGA in på toan med världens diarre. Blää :( kom jättehastigt.

Å nu har sd börjat igen så som de höll på hela dagen igår. De gör inte ont Känner inte igen kroppen riktigt. Antingen spelar den mig ett spratt el så e de ngt på g. Vet ej hur de ska va / kännas e ju förstföderska. Bf 25.

• Carolinalovetobias

Ville bara tillägga att har fort diarre har vart på toa 3 ggr sen imorse å de bara rinner ur mig :( Jättejobbigt.
    Har ju vart lös i magen sen ca 2 v tillbaka men inte så här.

• Lindadjo
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-10 12:28:22 följande:
    Ville bara tillägga att har fort diarre har vart på toa 3 ggr sen imorse å de bara rinner ur mig :( Jättejobbigt.
    Har ju vart lös i magen sen ca 2 v tillbaka men inte så här.
    Lös i magen kan vara ett tecken på att det är på gång, men det behöver ju inte vara det heller... kan ju bara vara nånting du ätit.

Har du regelbundna sammandragningar/värkar som inte går över vid varmt bad eller varm dusch så är det riktiga värkar. Så kallade förvärkar brukar lugna sig vid bad nämligen. Kan vara ett bra test om man är osäker.
  • Carolinalovetobias
    Lindadjo skrev 2011-08-10 12:37:15 följande:
    Lös i magen kan vara ett tecken på att det är på gång, men det behöver ju inte vara det heller... kan ju bara vara nånting du ätit.

Har du regelbundna sammandragningar/värkar som inte går över vid varmt bad eller varm dusch så är det riktiga värkar. Så kallade förvärkar brukar lugna sig vid bad nämligen. Kan vara ett bra test om man är osäker.
    Ok tack för tipset! =)

När har du bf?
    Jag har iaf bf 25:e =)
  • Lindadjo
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-10 13:28:37 följande:
    Ok tack för tipset! =)

När har du bf?
    Jag har iaf bf 25:e =)
    Jag har bf den 27:e... men ska få planerat snitt den 16:e. Inte länge kvar med andra ord... börjar bli ganska så nervös nu redan!
  • Carolinalovetobias

Ja de e ju inte långt alls :) vrf blir de snitt?

Själv blir ja galen på magen :( hur länge ska den hålla på så här vågar inte åka ngnstans :(

• Lindadjo
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-10 20:20:34 följande:
    Ja de e ju inte långt alls :) vrf blir de snitt?

Själv blir ja galen på magen :( hur länge ska den hålla på så här vågar inte åka ngnstans :(
    Nej, nu är det riktigt nära! Ska bli ganska skönt ändå, fast jag är svinigt nervös. Det blir snitt för att jag har så tunn livmodervägg pga 2 tidigare operationer. Läkarna tror inte att livmodern skulle klara påfrestningarna av en vaginal förlossning och då skulle det bli fara för mitt liv och barnets.

Jobbigt med magen Jag hade dålig mage en natt och en dag, men det berodde på nånting jag ätit, så det gick ju över sen till kvällen. Men det var fruktansvärt jobbigt... kom ihåg att dricka mycket vatten nu om du är så lös, så du inte åker på vätskebrist. Skulle förlossningen sätta igång så behöver du all vätska du kan få.
  • amandamarina

Hej, är i vecka 38+0 & var hos min gynokolog idag.
    Har haft krampliknande känsla i mina båda ljumskar de senaste 2 dagar & enligt läkaren berätta han att det är fullkomligt normalt. Det är bebisen som fixerar sig ner mer & mer.
    De är ett tecken på att de kan vara nära.

Svar på tråden Ont i ljumsken. Vanligt? v 38.