• Thessbaby

perfekta hemmafrun?

Vad är egentigen den "perfekta hemmafrun" ?
    hur ska man klä sig, hur ska man bete sig, ska man ha det skinande rent varje dag & maten på bordet när mannen kommer hem? ska man sköta alla sysslor och låta sin make sitta & stirra in i tv:n , ska man tahand om barnen & bara "vara" ? ska man alltid vara uppklädd & skötsam i håret, alltid vara nyduschad och "perfekt" ? ska  man alltid ha ett leénde på läpparna & skratta åt alla skämt.

är mannen mer lycklig då ? om man är som en "typisk" filmfru?

eller kan man bara vara sig själv? är det okej att ibland låta disken stå i 1-2dagar , är det okej att ibland köpa hem mcdonalds istället för att laga middag? är det okej att köpa färdiga frysta bullar istället för att stå & "slava" vid bakning en halv dag?
    är det okej att ibland gå osminkad oduschad med mjukiskläder på ? är det okej att dricka öl & rapa istället för att smutta på ett glas vin ? är det okej att ha dåliga dagar ibland då man är arg..?

vad anser ni ? hur är man den perfekta hemmafrun ?

youre dream is my reality
  • Svar på tråden perfekta hemmafrun?
  • MalinEddie

Det andra alternativet låter som en trevligare människa.

• Hertha

Jag antar att männen vill ha en trevlig fru. Jag vill åtminstone ha en trevlig man. Och med trevlig menar jag någon som det går att prata med, dricka lite vin med (eftersom jag ogillar öl och tycker att ölrapar stinker ve och förbannelse) samt duschar med jämna mellanrum samt överlag är mån om sitt utseende.

Vem vill vara tillsammans med Ted Bundy liksom?

I övrigt handlar det väl om intresse? Jag tror inte min man skulle vilja sitta framför tv:n hela kvällen, alltså är inte det alternativet något för honom.

• lövet2

Jag skiljer på hemmafruar och hemmamammor. Den perfekta hemmafrun torde vara den som skämmer bort sin man mest. Den perfekta hemmamamman däremot är den som sätter barnens bästa främst och prioriterar barnen framför hushållsarbetet.

• Thessbaby
    Hertha skrev 2011-08-08 23:04:22 följande:
    Jag antar att männen vill ha en trevlig fru. Jag vill åtminstone ha en trevlig man. Och med trevlig menar jag någon som det går att prata med, dricka lite vin med (eftersom jag ogillar öl och tycker att ölrapar stinker ve och förbannelse) samt duschar med jämna mellanrum samt överlag är mån om sitt utseende.

Vem vill vara tillsammans med Ted Bundy liksom?

I övrigt handlar det väl om intresse? Jag tror inte min man skulle vilja sitta framför tv:n hela kvällen, alltså är inte det alternativet något för honom.
    Näää ingen vill va som Ted Bundy & ingen vill nog heller vara gift med en sådan Tungan ute
    men ni förstår iaf vad jag syftar på i frågorna, behöver ju inte vara specifikt just det jag skriver , utan något i den stilen så att säga :) !

borde man inte kunna blanda ? så som du skriver .
  • Hertha

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter faktiskt. Jag tror att de flesta kvinnor lägger en massa krav på sig själva. Inte för att deras man vill att de ska vara perfekta utan för att de är så rädda för vad andra kvinnor ska säga, och säger, om dem.

• MalinEddie
    Thessbaby skrev 2011-08-08 23:17:05 följande:
    Näää ingen vill va som Ted Bundy & ingen vill nog heller vara gift med en sådan Tungan ute
    men ni förstår iaf vad jag syftar på i frågorna, behöver ju inte vara specifikt just det jag skriver , utan något i den stilen så att säga :) !

borde man inte kunna blanda ? så som du skriver .
    Är du hemmafru och inte nöjd med dig själv eller situationen? Jag har svårt att förstå vad det handlar om här.
  • EJai

En hemma fru måste väll inte fixa allt själv man kan ha barnflicka, en kock och en städerska. Då hinner man hålla sig fin utvilad, har tid för shopping med vänner, leka en stund med sina barn och ev kolla läxor. älska med sin man och äta fina middagar ute

• Thessbaby

Nej, jag är lite av en blandning av allt jag Solig
    men såg en film som heter "stepford wifes" , där alla männen ville ha sina fruar helt 100% perfekta!
    så jag började fundera lite på vad andra tycker & anser är att vara "perfekt"
    Glad tänkte att det kunde vart roligt att se hur andra ser på det där med hemmafru osv,

• Linnea 557

Håller med i kommentaren att hemmafru är ett åldrigt uttryck hemmamamma/ pappa låter mycket bättre. I mina ögon är en hemmamamma någon som älskar sitt hem och hemlagad mat men som alltid sätter barnen o främsta rummet. Man kan faktiskt leva med en diskhög och spendera tiden med sina små busungar istället. Jag är ingen pedant själv och tycker att barn ska vara barn men vill gärna ha lagom ordning och reda runtomkring mig för att allt ska fungera.

Svar på tråden perfekta hemmafrun?