• tove1982

hur går första mötet till.. när man vill ha ett kejsarsnitt!!

Väntar mitt andra barn första barnet fick bli ett akut kejsarsitt hade gått över 17 dagar och låg i 24 timmar i monstervärkar vilket påverkade min lilla kille.
    Nu har jag sagt till min bm att jag vägrar föda normalt efter denna skräckupplevelse. En lång historia kort.. Kunde knappt sova från v 28 tills jag föde pga min förlossnings rädsla hade sån ångest var rädd och drömde bara marddrömmar mm. Fick ingen hjälp från min bm då!!!

Har samma nu och hon har redan skickat in remisen och jag har redan fått tid för ett samtal och sedan tar läkarna beslut.. För att det är andra barnet behöver man inte gå på psykolog samtal och så som man får göra med första barnet som min bm sa.
    någon som varit på sånt samtal? vilken vecka var ni i då? Fick ni igenom kejsarsnittet?
    tog det lång tid innan ni fick beskedet?

• Svar på tråden hur går första mötet till.. när man vill ha ett kejsarsnitt!!
  • Mamma matte hustru

Jag fick prata med aurora 2 gånger innan jag fick läkartid för att prata om snittet var dock tack vare auroran som jag fick igenom mitt snitt.

Jag är akutsnittad med första efter 42 timmar med värkar och öppnade mig 8 cm sen tog det stopp.

Jag fick första mötet i v.35 med aurora och besked i v 38+3 snittad v.39+6     

• Fru Kwasthilda

Med första barnet fick jag remiss till spec. mödravård, (ca v 30), där fick jag träffa en mycket sympatisk BM som fullt ut accepterade att jag inte vill föda vaginalt, hon kallade in läkaren som satt i rummet intill och han gav mig en tid direkt. Så det där med psykologsamtal och auroragrupper stämmer inte alltid...

• 3 barns mamma84

Med första så låg jag i pinvärkar och svimmade under förlossningsarbetet 24 sen kom dottern ut med axel urled
    Förlorade massa blod på köpet.
    Sprack från underlivet till anusen och blev klippt.
    Nära akutsnitt men hon kom ut med sugklockan.

Andra så gick jag över Bf dag och fick Tul v 41 och v 41+2 fick jag planeradsnitt var på läkarsamtal på förlossningen + kontroll när jag gjorde Tul samma dag.

Med tredje gick jag tul v 35+5 och samtal med läkaren samma dag någon minut efter.
    Och hon ringde till operationssalen men dom hade fullt så jag fick vänta 8 dagar v 37+5 kom sonen ut

Men man sa inte nej till mig så fösrta var jobbig + stort barn och andra var mega stor barn och nu skulle inte tredje få bli så stor.           

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden hur går första mötet till.. när man vill ha ett kejsarsnitt!!