• 4småhjärtan

När tappade ditt barn sin första tand?

Skriv gärna om ditt barn fick sin första tand sent el tidigt och då tappade dem sent el tidigt :)  Jag tänker då tänder man tappar naturligt inte som man av någon anledning slagit ut :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När tappade ditt barn sin första tand?
  • Busbellan

Dottern tappade sin första tand när hon var 7,5 år, sonen var 6,5 år
    Dottern fick sin första tand runt 11 mån och sonen vid ca 8 mån

Mamma till Nora, August och Ella
  • Cloud

5 år och ett par månader, och nu när hon är ett par månader över 6 år så har hon tappat ytterligare fyra tänder till.

• CeeJay

Följer tråden med spänning, ingen av mina tjejer har tappat någon tand ännu. Dom är 7 resp 5,5 år.

Båda fick första tanden rätt "sent", vid 8-9 månaders ålder.

7-åringen har en lös tand sedan flera månader tillbaka men det berodde på en olycka. Hon vägrar att vicka på den och vill inte äta äpple just nu

5-åringen har pyttesmå tänder som sitter benhårt än då länge

• vildaV

Min kille tappade en tand en månad innan 5 års dagen. Tror han fick första tanden när han var 7 månader.

• Tant Green
    vildaV skrev 2011-08-07 23:39:35 följande:
    Min kille tappade en tand en månad innan 5 års dagen. Tror han fick första tanden när han var 7 månader.
    Precis lika här
  • Pyris

Mina har också fått sina tänder väldigt tidigt och tappat dom tidigt också.

• 3 barns mamma84

Hon var 5,5år när hon tappade första men sen var många tänder lösa så innan hon blev 6 år hade hon redan tappat 4 tänder nu vid 6 år har hon tappat ytligare 3 tänder så hon tappar hejvilt ser så galen ut denna flicka
    Men hon var också 4 år när hon hade alla 20 tänder 

Sonen var 2 år när han hade 20 tänder så han lär tappa innan och han blir 3 år snart  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 4småhjärtan

Va kul med så många svar läser alla :) roligt att läsa. Känner igen det där med att vägra äta äpple och sånt :) sötnosar..hehe.  Anledningen till att jag undrade.. ja min gosse tappade sin första tand igår  och han blir 5 i okt, dottern tappade oxå innan 5 år de båda fick tänder runt 3 mån funderade på om det är så att man tappar tidigare om man fått dem tidigare. Min pojk har med pyttesmå tänder ..funderar på hur det ska bli med större tänder i han lilla söta mun bland de andra små ;)
    Min minsta fick tänder senare så det ska bli spännande att se när hon tappar.

• 4småhjärtan

Trodde faktiskt mina barn tappat sina tände extremt tidigt men det verkar inte så :)  .. tänkte om jag gjort nåt fel ;)

• Ängeln Teo

Min tjej är född i feb och tappade sina två första tänder strax efter 4:årsdagen, sin tredje tappade hon idag och är nu fem och ett halvt år. Medan hennes tvillingbrors tänder sitter som berget allihop fortfarande... Så olika det kan vara...

• Simben

agnes tappade sin första en månad innan femårsdagen och sen sin andra nån månad senare....hon fick sina tänder i fullt normal tid..varken tidig eller sen utan 8 månader vid första tanden...tror det är i normalspannet..min lilla fick däremot redan innan fyra månader sin första tand så ska bli spännande att se hur gammal hon kommer vara när hon börjar tappa sina tänder.

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • 4småhjärtan
    Ängeln Teo skrev 2011-08-08 00:08:19 följande:
    Min tjej är född i feb och tappade sina två första tänder strax efter 4:årsdagen, sin tredje tappade hon idag och är nu fem och ett halvt år. Medan hennes tvillingbrors tänder sitter som berget allihop fortfarande... Så olika det kan vara                                                                                                                   

Min pojk är med tvilling men hans bror har inte någon lös tand än, de fick tänder ung samtidigt .
  • Heleneced

Min äldsta tappade sin första tand när han var 9 år. Jättesynd men bra säger tandläkaren. Synd om sonen bara som redan kände sig "för stor" för tandfen (den kom iallafall ) han fick nog sin första tand vid 11 månader. Mellansonen var 10 mån / 7 år. Minstingen 9 mån och är tre år nu och har inte tappat än såklart.

• annca

I våras, då hon var lite drygt 6.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • annca
    annca skrev 2011-08-08 17:02:44 följande:
    I våras, då hon var lite drygt 6.
    Hade förresten alla 20 när hon var ca 18 mån.
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • GulTussilago

Dottern min fick sin första när hon var 6 månader vill jag minnas, tappade sin första ett par veckor efter 6-årsdagen. Tappade andra nån månad senare.

Jag själv var nog över 8 innan jag tappade min första tand, men jag fick dem rätt sent (var runt 11 mån tror jag, dock för tidigt född också)

Svar på tråden När tappade ditt barn sin första tand?