Bedrägeri genom PayPal?
Kort version av historien.
Har en annons ute på Blocket om hallmöbler och blev kontaktad av en engelsman (antar det eftersom han skrev på eng) som är utomlands och skulle ha mina möbler och stå även för transport etc.
Lät ju för bra för att vara sann och därför tog jag det hela med en nypa salt.
Han skulle betala genom Paypal och fick mail från Paypal att en s k överföring gjorts av honom inkl transportkostnaderna. Sen framkom det av honom att jag skulle betala transportkostnaderna via Western Union till någon kontor i UK, så mailet jag fick fr Paypal om att "överföring" gjorts ingick info om att de "handhåller" pengarna tills jag har betalat/överfört transportkostnaderna till UK-kontoret och att jag sen mot uppvisande av kvitto till Paypal därefter skulle få mina pengar.
Så som jag misstänkte fr början, någon som försöker med skumma affärer, så jag mailade köparen och bad honom att sluta kontakta mig annars så skulle jag gå till Polisen med detta, så inget mer mail från honom.
Dock idag har jag fått mail från Paypal igen om att de kommer sända FBI etc efter mig....
Saken är att dessa mail fr Paypal är verkligen identiska, nästan i alla fall, förutom att i slutet av mailet som de flesta företag brukar ha adress, logga etc, så hade inte dessa något. Men mailen kommer fr Paypal (jämförde de med registreringsmailen jag fick från Paypal).
Har ni råkat ut för detta?