• önskas3

Viken ersättning ska man ge från dag 1 ?!

Jag är gravid i v.15 & ska inte amma denna gången.
    Mina andra barn har fått ersättning ganska tidigt (1-2 månader gamla).
    *Stora pojken fick Semper 1 det gick bra han hade aldrig några problem med magen.
    *Stora tjejen hade hysterisk kolik i 3 månader oavsett vilken ersättning vi provade,så hon fick Nan 1
    *Lilla tjejen fick också Nan 1 & hade aldrig problem med magen.
    *Lill killen hade också kolik det blev bättre med Semper Lemolac & försvann helt efter några veckor.

Nu till min fråga=)
    Ni som gett ersättning från 1:a dagen,vilken ersättning är mest lämplig till en helt ny bebis?????
    Har ni haft med er egen ersättning till BB & hade ni med er egna flaskor??

Jätte tacksam för svar Solig!

• Svar på tråden Viken ersättning ska man ge från dag 1 ?!
  • Lussekatten87

NAN 1 är från nyfödd och det fick min son ibland när han var ny

• önskas3
    Lussekatten87 skrev 2011-08-06 19:37:56 följande:
     NAN 1 är från nyfödd och det fick min son ibland när han var ny
    Men är den mest "skonsam" mot magen?
  • Lussekatten87
    önskas3 skrev 2011-08-06 20:27:26 följande:
    Men är den mest "skonsam" mot magen?

Jag har enbart testat Nan på mina barn och de har mått prima av den. Jag har själv inte vågat prova babysemp 1 för jag har hört såå mycket nagativt om den,att många barn får gaser och jätteont av den,att den är hårdsmält etc.
    Jag har hört att Nan skall vara väldigt skonsam mot magen och många neo avd kör med den ersättningen. 
  • önskas3
    Lussekatten87 skrev 2011-08-06 20:40:12 följande:
    Jag har enbart testat Nan på mina barn och de har mått prima av den. Jag har själv inte vågat prova babysemp 1 för jag har hört såå mycket nagativt om den,att många barn får gaser och jätteont av den,att den är hårdsmält etc.
    Jag har hört att Nan skall vara väldigt skonsam mot magen och många neo avd kör med den ersättningen. 
    Tack:)  ska fråga min BM. Men frågan är om Nan är mildare än Semper Lemolac som är speciellt för känsliga magar?!  Om någon har erfarenhet,svara gärna =)   
  • Jonna90

Jag kunde inte amma och började med semper 1 för det var det som bm rekomenderade.. Tösen blev bara hård i magen och fick magknip av den, fick även åka till sjukhuset pga förstoppning. Gick då över till NAN 1 tyckte den funkade kanon bra, hon blev genast mycket bättre i magen. Glad

• Ellenö

körde också på NAN 1 eftersom jag hört att semper ger magknip ocg gaser och det verkar det ju vara fler som gjort så jag hade valt NAN 1 :) Lycka till!

• IsaCMoJs

Ska du enbart ge ersättning så kan du ge Nan2 på en gång!
    nan brukar vaar den skonsammaste av semper och nan! 

Mamma till Moa 081216 och Leiah 110117
  • önskas3
    IsaCMoJs skrev 2011-08-06 21:38:11 följande:
    Ska du enbart ge ersättning så kan du ge Nan2 på en gång!
    nan brukar vaar den skonsammaste av semper och nan! 
    Ja vi ska ge endast ge ersättning.
    Nan2 är ju från 4 månader,varför ska jag ge den från början?!
  • IsaCMoJs

Det är från 4 månader om man samtidigt ammar för att det är mer järn i den, men det står på förpackningen att man kan ta den om man enbart ger ersättning!

• tove08

jag gav också nan1 till min flicka när hon var ny född jag kunde inte amma henne hade för lite mjölk i brösten

Svar på tråden Viken ersättning ska man ge från dag 1 ?!