• MammaHela

Vad göra, djuret rymmer semester är inplanderad

Vad skulle du göra om ditt husdjur rymmer dagen innan ni ska åka på en efterlängtad semester.

Den är redan betald och går inte att boka om, vad gör du?

• Svar på tråden Vad göra, djuret rymmer semester är inplanderad
  • Capt Janeway

Stannar hemma tills jag hittat mitt husdjur och det är säkert.
    Sedan flygit över till resten av familjen.

Har jag skaffat ett husdjur är jag skyldig att ta hand om det.  

• fridahlouice

Ja, vad är det för ett husdjur? Är det en kanin klarar de sig nog o kommer inte tillbaka. 
    Är det en katt, ja möjligtvis klarar de sig, beroende på om ni bor i stan eller på landet, men jag skulle aldrig lämna min katt om den rymt. Har man möjlighet att ställa ut mat och vatten till den på en altan eller liknande skulle man ju kunna göra det, men det kan likväl en igelkott eller något annat djur äta upp. 
    Jag hoppas verkligen att ni inte har en hund som har rymt, för då finns de inte ord till att beskriva hur dum din fråga skulle vara. 

• fridahlouice

Men som sagt, jag skulle inte åkt iväg mitt husdjur, vilket som.

• fridahlouice

utan att ha hittat mitt husdjur* skulle det stå..

• Lindreas

Beror på. Är det en hund så är vi ute och letar hela natten, men jag vet faktiskt inte hur vi gör sen. Skulle tro att mina föräldrar skulle erbjuda sig att leta vidare.

• Buspojkarna

Det beror på vad det är för djur. Är det en fågel som flugit ut genom fönstret så är det ju nästan helt omöjligt att hitta den. Hund så skulle jag leta ändå inte i sista sekunden för att åka iväg på semestern, sätta upp lappar överallt och även be alla släktingar om hjälp. Många kan komma snabbt och hjälpa till

• skorpionen80

Jag har katter. Mamma brukar bo här och passa dem när vi är på semester, så jag tror att vi skulle åka och sen be henne leta efter katten. Katterna känner henne bra och tycker om henne. Är det något vi planerat men inte bokat och betalat skulle vi ställa in.

• MammaHela

Alltså det är inte jag som har tappat bort mitt djur. Jag har inga djur utom dammråttorna.

Men jag läste om en bekants vart djur hade rymt dagen före semestern.. Så jag undrade vad folk skulle göra.

Jag har svår att se hur man kan strunta i hela familjens semester för en kanins skull. Det är ändå 3 barn som har sett fram emot semestern hela sommaren.

Jag ville bara veta hur andra resonerade..

• Kat91

Hade det varit min katt (som nu bor kvar hos mina föräldrar som utekatt) som bara inte kommit hem så skulle vi nog ha åkt eftersom vi har kattvakt om han bestämmer sig för att komma hem under tiden vi är borta (han brukar ta ett par strövtåg varje år :P)

Hade det varit min hund hade jag stannat hemma tills han blev hittad. Tror iofs inte ens att det skulle ta ett dygn att hitta honom då han är chippad och har namntags med telefonnr på alla sina halsband/selar. Men OM skulle jag alla gånger stannat hemma.

Svar på tråden Vad göra, djuret rymmer semester är inplanderad