• wilma123

blogg om graviditet, missfall, ofrivillig barnlöshet och adoption

tänkte bara dela med mig av en länk : http://offerdal.eu/jmblogg/ Det är min nya blogg där jag skriver om min resa från graviditeter och missfall till beslutet att adoptera och den långa vägen dit. Titta gärna in där om du är intresserad och kanske är i samma situation och vill följas åt. 

• Svar på tråden blogg om graviditet, missfall, ofrivillig barnlöshet och adoption
  • JAG är BÄST

Lägger in detta i mina favoriter ska ta mig tid att läsa men inte just nu måste gå å läggamig för mina ögon står ikorsTungan ute

• drömmaromsmått

Är du offerdaling? med tanke på bloggadressen..
    Spännande att följa en annan offerdaling i sådana fall =)
    Har en liten tjej från donation och försöker med syskon nu.

• wilma123

JAG  är BÄST: vad kul! Hoppas att vi hörs framöver
    drömmaromsmått: helt rätt gissat Var in och kikade lite på din blogg - vad roligt att ni lyckats "få till det" till sist! Man blir alltid glad när man hör om andra som kämpat och lyckas till sist, oavsett om det sker på naturlig väg eller med lite hjälp på travel, eller som i vårt fall genom adoption. Gissar att vi lär höras lite mer framöver, vi är ju nästan grannar Lycka till med syskonförsöket!! 

• vinterbebis12

Vilken fin blogg! Vi står också i adoptionskö och blir det aktuellt vill vi också adoptera ett syskonpar.Lycka till med era planer!

• wilma123

Tredjemaj: Tack, va kul att dy tycker om bloggen. Vad spännande att ni också är intresserade av att adoptera syskonpar! Skulle vara kul att hålla kontakten och se hur det går för oss båda- Lycka till!

• wilma123

dansarkicki: upplevde också MA, minst två st. Det tredje vet jag inte om det var ett "vanligt" missfall eller om det också var MA, var aldrig in på ultraljud denna gången. Otroligt hur ens kropp kan lura en så. Känner så väl igen det du skriver!

• drömmaromsmått
    wilma123 skrev 2011-08-04 08:35:19 följande:

drömmaromsmått: helt rätt gissat Var in och kikade lite på din blogg - vad roligt att ni lyckats "få till det" till sist! Man blir alltid glad när man hör om andra som kämpat och lyckas till sist, oavsett om det sker på naturlig väg eller med lite hjälp på travel, eller som i vårt fall genom adoption. Gissar att vi lär höras lite mer framöver, vi är ju nästan grannar Lycka till med syskonförsöket!! 

Ja absolut, vi håller till i Tulleråsen så det är ju nästan nästgårds.
    Var tvungen att fråga Martin om han visste vem du var eftersom jag läste att du jobbar på skolan, men han hade ingen aning.. han jobbade i änge ett tag sedan gick han på dagis i tulleråsen tills han fick hem en del av barnen och tillslut hamnade de i Landön där de höll till på skolan efter att den lade ner, nu är han dock tjänstledig eftersom han pluggat.
  • wilma123

aha, då tror jag att jag vet vem din Martin är - åtminstone till namnet, tror aldrig vi har träffats. Jag arbetar inte på skolan längre, var bara där i två år, och det är två år sen jag slutade. Men ett tag var det snack om att jag skulle kombinera en tjänst på skolan med en tjänst i Landön, där jag i så fall skulle vikariera för Martin, men av schematekniska skäl var det omöjligt att få till så att det skulle fungera. Ska han börja jobba där igen, eller pluggar han fortfarande, eller är det andra planer som gäller? Och du är mammaledig, misstänker jag, eller?

• drömmaromsmått
    wilma123 skrev 2011-08-05 08:45:22 följande:
    aha, då tror jag att jag vet vem din Martin är - åtminstone till namnet, tror aldrig vi har träffats. Jag arbetar inte på skolan längre, var bara där i två år, och det är två år sen jag slutade. Men ett tag var det snack om att jag skulle kombinera en tjänst på skolan med en tjänst i Landön, där jag i så fall skulle vikariera för Martin, men av schematekniska skäl var det omöjligt att få till så att det skulle fungera. Ska han börja jobba där igen, eller pluggar han fortfarande, eller är det andra planer som gäller? Och du är mammaledig, misstänker jag, eller?

Han kommer väl kanske gå in och börja jobba i september om inte han hittar något ekonomijobb innan dess så isådana fall får det bli skolan tillsvidare.

Jag är mammaledig nu ja, men jag har börjat se mig om efter nytt jobb här uppe igen så att jag kan gå av ledigheten snart, har mitt jobb neråt landet men det lutar väl åt att det blir Tulleråsen framöver.
  • lyckligtlottad1982

Nu har jag kikat lite i era bloggar!

Lägger en länk till min blogg om vår resa till barnförsök genom äggdonation i Finland. Jag fick vid 28 års ålder reda på att min äggreserv är slut och mina äggstockar är vilande. Välkommen att följa våran kamp.

Svar på tråden blogg om graviditet, missfall, ofrivillig barnlöshet och adoption