Hur gör man "rätt"?
Jag är styvmor till två underbara barn, som precis som alla andra barn är jääävligt trotsiga ibland. Men hur hanterar man dom rätt?
Pappan(min sambo) har dom varannan vecka, och har tankesättet "Det är så synd om dom, för att deras föräldrar gått isär". Barnen är då 5 & 3 år gamla, jag anser att ju mer han klemar bort dom, ju värre blir det. JAG känner att JAG får ta mer ansvar än vad jag behöver, för att han låter dom löpa fritt & fokuserar hellre på hemmet eller annat. Och har tagit upp detta med honom, han vet själv att han gör detta & lovar att ändra på sig.
Men ÄNDÅ, har vi gräl om hur dom ska uppfostras här hemma sisådär 4-5 ggr om dagen. Jag är för hård(för att jag ger barnen time-out på rummet & fräser till när dom inte uppför sig) & han är för mesig(för att han bara sitter i soffan eller står i köket & säger till dom). Han trampar även över mina bestraffningar & regler, trots att vi gått ihop oss om att det är det som gäller...
Hur FAN gör man rätt? Inte mina barn, jag vet. Men jag älskar dom & vill ju att dom ska vara uppfostrade här. Skiter i vad som händer hos deras mor, men dom måste lära sig att det är EN sak hos mamma & EN annan sak hos pappa. Har jag fel?
Hjälp mig!