• tvåbarnsmor89

Hur tätt efter er förlossning blev ni gravida igen

och vad valde ni att göra?
    behålla det eller ta bort det

• Svar på tråden Hur tätt efter er förlossning blev ni gravida igen
  • salamanca

När lillkillen var 6 månader.
    2an är snart 1,5 år =)
    Ville ha barn tätt men kanske inte riktigt så tätt......
    Är väldigt glad för att det är så här  tätt nu

• Kazeer

Första barnet (som föddes prematurt) var drygt 2 år och 2 månader, när jag planerat blev gravid igen. Andra barnet föddes (också prematurt) när första barnet var knappt 2 år och 10 månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • tvåbarnsmor89
    salamanca skrev 2011-07-29 19:00:15 följande:
    När lillkillen var 6 månader.
    2an är snart 1,5 år =)
    Ville ha barn tätt men kanske inte riktigt så tätt......
    Är väldigt glad för att det är så här  tätt nu
    några nackdelar?
    födde du prematur andra gången också?
  • Mabaja

Vi började försöka direkt mensen kom tillbaka vilket den gjorde efter tre mån. Kommer bli 16-17 mån mellan.

• fläskisfia

4,5 månad efter första barnet blev jag gravid igen. Oplanerat.

• tvåbarnsmor89

men 11månader? hur blir det om man skulle hamna på neo igen vi var ju där 4v sist.. kan man lämna bort en 11mån bebis till "farmor" eller "mormor" under den tiden?
    har ju också en 4åring hemma....
    hur stor är chansen att man får förtidigt igen om jag gick 41+1 med 4åriga sonen
    och 31+4 med lilla sonen dock hade jag obehandlad gbs..

• Maria K

6 månader efter N föddes blev jag gravid, hade inte en tanke på att inte behålla det underbara livet, som alla barn är.
    S föddes efter en fysisk normal graviditet (var sjukskriven sista 3mån pga psykiska besvär) i V37+0, altså fullgången

• knäppisen
    tvåbarnsmor89 skrev 2011-07-29 20:03:52 följande:
    men 11månader? hur blir det om man skulle hamna på neo igen vi var ju där 4v sist.. kan man lämna bort en 11mån bebis till "farmor" eller "mormor" under den tiden?
    har ju också en 4åring hemma....
    hur stor är chansen att man får förtidigt igen om jag gick 41+1 med 4åriga sonen
    och 31+4 med lilla sonen dock hade jag obehandlad gbs..
    Det underlättar ju vardagen om den då stora går på dagis. Annars blir det kanske tufft med logistiken om man hamnar på neo igen.
  • boktok

Ca 3 år efter att Erik föddes vågade vi försöka igen. E föddes i v 30+4 och vägde 885 g. Vi låg på sjukhuset i 95 dgr med honom. Jag låg på avd 86 i en månad drygt innan förlossningen. Pga att det var så psykiskt jobbigt att få ett prematurbarn och inte veta om han skulle överleva gör ju att man är rädd för att prova igen. Men vi är så glada över att vi har fått ett till barn och ett fullgånget den här gången!

Han heter Olle och vägde 3240 g och var 48 cm lång!!!! Jag gick tom över med nästan 3 veckor och även om det var jobbigt på slutet så är vi så glada över att det inte blev en för tidig förlossning den här gången också.

Svar på tråden Hur tätt efter er förlossning blev ni gravida igen