• Xwedia

Vart hade du helst bott?

Efter att ha funderat läänge och väl har vi nu bestämt oss!
    Vi ska ju som sagt flytta utomlands när bebisen kommer. Vi har haft många alternativ men har strykit de flesta nu.
    Vi har sagt att vi ska testa bo ca 1 år i landet. Trivs vi kommer vi kanske flytta dit under kortare eller längre period.

Valen vi nu har kvar är Storbritannien, Irland, USA och Australien.
    Vi valde dessa länder tillslut eftersom det är en stor möjlighet att lära barnen engelska i framtiden och det känns mer som "vår" livsstil och våra behov än de andra länderna vi hade på listan.
    Landet väljer vi först och därefter väljer vi region och stad.
    Vi vet att det kan bli svårare i USA eller Australien men det får vi väl försöka fixa...

Vi ställer i alla fall denna fråga till er nu,
    I vilket land hade DU helst bott i?
    Och nej, Du kan inte lägga din röst på något annat land än de i listan  

★ Pojke -08 ★ Pojke -11 ★ Gravid BF -12★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart hade du helst bott?
  • IsDimma

Irland. Har bott där och trivdes hur bra som helst fast jag hade kunnat tänka mig UK också...

• MalinEddie

Jag älskar Australien så det får min röst.

• misplacedname

UK. Lätt och billigt att resa hem till Sverige. Man lär sig finare engelska (i rätt områden).

• Hjärter dam

Har bott i Australien i 5 år och endast besökt de andra länderna, men det vinner helt klart. Underbart land, underbara människor, underbart klimat. Dock kan det vara meckigt att få tillstånd att stanna en längre tid.

• Hjärter dam

Som du redan skrivit :)

Jag var väldigt nöjd med vården i Australien också.

• Knugen2010

Hur hela friden kan UK vara favortplatsen?

• Lavish

Storbritannien. Eftersom jag tyckte det var trevligt när jag var där. Irland tycker jag är lite scary med att abort inte är lagligt, IRA och allmänt lite religiös fanatism. USA utifrån mina erfarenheter har en väldigt obehaglig kultur vad gäller konsumtion och socialt liv. Australien vet jag för lite om för att uttala mig.

• Xwedia
    IsDimma skrev 2011-07-29 18:19:45 följande:
    Irland. Har bott där och trivdes hur bra som helst fast jag hade kunnat tänka mig UK också...
    Får man fråga vart på irland du bodde?
    Lavish skrev 2011-07-29 18:56:33 följande:
    Storbritannien. Eftersom jag tyckte det var trevligt när jag var där. Irland tycker jag är lite scary med att abort inte är lagligt, IRA och allmänt lite religiös fanatism. USA utifrån mina erfarenheter har en väldigt obehaglig kultur vad gäller konsumtion och socialt liv. Australien vet jag för lite om för att uttala mig.
    Vart i Storbritannien var du? Hur tycker du deras sociala liv är?
    Om abort hade varit lagligt på Irland, Hade du tyckt om landet då? Kunnat bo där? Vad tycker du annars om Irland utöver de punkter du tog upp?

Alla delar av usa eller tänker du på någon speciell? För vad jag har hört så skiljer det sig MYCKET från olika stater.
    Att staterna nästan är som olika länder pga att dom har olika lagar, kultur, klimat m.m 
    ★ Pojke -08 ★ Pojke -11 ★ Gravid BF -12★
Svar på tråden Vart hade du helst bott?