• velvet

Bästa ersättningen att ge från dag 1?

Jag har inte, av olika anledningar, bestämt mig för om jag tänker föröska amma eller inte och jag behöver inga rekommendationer när det gäller det valet.

Vad jag däremot undrar är vad det finns för några olika ersättningsalternativ att ge till bebisen från start? Var får man tag på dessa?

Jag ska givetvis prata med min barnmorska, BVC osv, tänkte bara förbereda mig lite.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Bästa ersättningen att ge från dag 1?
  • bollanmollan

Mina barn har alltid gillat Nan Ha när dom var riktigt små sen gått över till Nan 1

• Pumpkin

Och vi har kört BabySemp under hela ersättningsperioden (från dag 1). Det är också vad de flesta svenska BB-avdelningar använder.

Man får prova vad som funkar bäst till ens eget barn.

• velvet
    bollanmollan skrev 2011-07-29 08:25:25 följande:
    Mina barn har alltid gillat Nan Ha när dom var riktigt små sen gått över till Nan 1
    Tack för tipset! Skillnaden är alltså att Nan Ha är till för barn som har beägenhet att utveckla mjölkallergi?
  • velvet
    Pumpkin skrev 2011-07-29 08:29:29 följande:
    Och vi har kört BabySemp under hela ersättningsperioden (från dag 1). Det är också vad de flesta svenska BB-avdelningar använder.

Man får prova vad som funkar bäst till ens eget barn.
    Jag hittar inte deras ersättning på hemsidan... Bara dom där dropparna...
  • Pumpkin

Det är för att man i Sverige inte får göra reklam för ersättning, inte ens på tillverkarens egna hemsida.

• bollanmollan
    velvet skrev 2011-07-29 08:31:02 följande:
    Tack för tipset! Skillnaden är alltså att Nan Ha är till för barn som har beägenhet att utveckla mjölkallergi?
    Jag har haft den då båda haft lite problem med magarna i början
  • 0rion
    Pumpkin skrev 2011-07-29 08:35:37 följande:
    Det är för att man i Sverige inte får göra reklam för ersättning, inte ens på tillverkarens egna hemsida.
    varför får man inte det?:S
Svar på tråden Bästa ersättningen att ge från dag 1?