• Otto

Ännu en gång faller jag i tårar..

Har precis gjort ännu ett negativt test och jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte det här längre!
    Jag fixar inte att ännu en gång tro till 100% att nu, NU gäller det. Nu är jag gravid, och så kommer det som en käftsmäll när det visar sig att jag inte är det..

Jag vet inte vad jag ska göra mer.. Jag har ingen att prata med.. Inga nog nära vänner och sambon slutar prata efter testen..

Har fått flertalet missfall och börjar tro att jag aldrig kommer få bli mamma :(

• Svar på tråden Ännu en gång faller jag i tårar..
  • Mimi11

Känner med dig... Vet inte om det finns nåt jag kan säga som kan få dig att må bättre.
    Hur länge har du försökt?

• Otto

I sammanlagt två år har vi försökt.. Jag orkar bara inte det här längre.. :(

• Mimi11

Du måste orka, det är inte lätt, jag vet. Men vi får inte ge upp, det får vi aldrig göra...
    Men det e sjukt svårt att vara positiv, och det är jobbigt att inte ha nån att prata med om det också känner ja med.
    Har du besökt gyn? Gjort utredning osv?

• Otto

Det är så otroligt svårt att inte tappa hoppet.. Jag har försökt, men får ingen hjälp. De säger bara att "så kan det vara, det är bara att fortsätta försöka. Och går det inte, så är det ju inte rätt att ni två ska ha barn tillsammans"...

• Petra b
    Otto skrev 2011-07-28 11:38:17 följande:
    Det är så otroligt svårt att inte tappa hoppet.. Jag har försökt, men får ingen hjälp. De säger bara att "så kan det vara, det är bara att fortsätta försöka. Och går det inte, så är det ju inte rätt att ni två ska ha barn tillsammans"...
    Så kan de inte göra, du har rätt till en utredning efter ett års aktiva försök!
  • Petra b

Såg nu att du har haft flertalet missfall, är det en missfallsutredning de nekar dig? Jag tror att efter tre mf på raken ska man få en sådan. 

• Lindis1974

Du har rätt till utredning efter ett år. Vart bor ni?

• Mimi11

Va?? Vilka idioter är det som säger så? Var bor du?

Precis som Petra skriver så har du rättigheter!!! Kolla upp det och ta inte ett NEJ!!!

• Otto

Bor i Örebro där de annars brukar ha bra sjukvård.. Jag vet inte riktigt vad det är de nekar mig.. Jag har kommit dit och berättat hela min historia, bett om hjälp och då fått det svaret..

Det är svårt att vara stark och säga emot, men jag försöker.. Det verkar inte hjälpa ändå..

• Kivifrukt

Det är 1 år efter senaste misfallet som gäller (sa de till mig), du måste ha försökt i 12 månader på raken utan att ha blivit gravid under tiden. Och efter 3e missfallet får man en missfallsundersökning så det beror på hur mång mf du haft?

Svar på tråden Ännu en gång faller jag i tårar..