• pth

Stall att hänga i i Uppsala-trakten

Min dotter på nio år ääääälskar hästar. Hon har gått i ridskola en termin, hon är nybörjare, men lär sig snabbt och är tuff och duktig. Hon skulle verkligen vilja hänga i stallet jämt och den timmen i veckan hon går på ridskola är alldeles för lite enligt henne. Hela sommaren har hon pratat hästar och ridläger. Jag undrar om det finns ngt stall i Uppsalas närhet dit hon skulle kunna ta sig på egen hand och hjälpa till och lära sig mer?

Denna dagen ett liv
  • Svar på tråden Stall att hänga i i Uppsala-trakten
  • sallybuse

Men kan hon inte vara på den ridskolan alltid fast hon inte rider.De va jag alltid när jag var barn.Då va man på ridhuset varje dag(Nästan).Och hjälpte till med lita av varje.Man hjälpte till med att borsta hästarna o mocka lite.Och man tyckte ju de va kanon kul.

• pth

Det är en liten ridskola och de har lektioner med sina hästar stor del av kvällarna. Hon behöver dessutom ha skjuts dit, och det komplicerar ju... Jag önskar hitta ett ställe dit hon kan ta sig på egenhand.

Denna dagen ett liv
  • sallybuse

Ok då blir de kanske lite svårarae men har ni inget ridhus??.Som hon kan vara på eller de ligger också en bit ifrån där ni bor.vet inte om ridskola och ridhus är samma sak.Bor ni mitt i stan.Tänkte att ni kan kanske ta o köra ut en dag o titta lite på omgivningen om där kan finnas ett stall som hon kan vara på.Annars kan ni ju sätta upp en lapp i er affärr.Har hon kompisar som också rider.för dom kanske vet nått.

• Nodan

Ni har ingen i bekantskapskretsen som har häst?
    Annars kan ni väl testa att gå/åka runt i närheten och fråga runt i olika stall. Det krävs ju dock en del av häst-/stallägaren för att ta emot en 9åring, det kan hända mycket runt hästar så är ju bra att ha ständig uppsyn framför allt i början.

Svar på tråden Stall att hänga i i Uppsala-trakten