Tack! Jag förstår verkligen hur hela adoptionsprocessen kan tära på ett förhållande - inte nog med att man ska försöka hantera barnlöshet, förlust efter missfall, mm, hela processen kan ju dessutom vara fruktansvärt tålamodsprövande och svår på alla sätt, vilket vi redan tydligt märkt även om vi fortfarande ändå är bara i början av vår resa. Jag är i alla fall fruktansvärt glad att jag och min man hela tiden har varit överens om att adoptera, och att det var ett naturligt val för oss. Mötte andra par under föräldrautbildningen som inte var lika överens och det är ju ytterligare en svårighet att hantera.
Tråkigt bara att kommunen (i vårt fall åtminstone) gjorde att det tog så lång tid att få ett medgivande - vi var nära att ge upp flera gånger. Är det tex ok att avboka ett hembesök 4 ggr, och att boka in en ny tid först två månader senare, utan förklaring?
Grattis till er adoption från Polen! Polen var ett starkt alternativ för oss också, men tydligen är där längre köer för tillfället, därför tyckte BFA att Litauen just nu är ett mer lämpligt alternativ.