• Gotlandsunge

Hur gamal var ditt barn då hon/han var helt blöjfri på dagen?

Hur gamal var ditt barn då hon/han var helt blöjfri på dagen?
    Om du har fler barn, ange gärna det barn som var senast med att sluta med blöjor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gamal var ditt barn då hon/han var helt blöjfri på dagen?
  • Busbellan

Äldsta dotterna var ganska precis 2 år när hon slutade med blöja. Minstingen var 22 mån. Röstade 2 år
    Har visserligen en son som är snart 8 år och har blöja fortfarande, men eftersom han har sina anledningar så röstade jag inte för honom

Mamma till Nora, August och Ella
  • Annat78

Har fortf blöjbarn men vill hänga med i tråden... När började ni med potträning? Tips kring det?

• cicci85

Båda mina pojkar var 2 år och 10 månader. Den första hade då redan varit nattorr flera månader men tvåan blev det samtidigt som han blev dagtorr. Med båda har vi provat lite smått under lång tid men det var först när de verkligen ville själv vara utan blöja som de blev helt torra, och då hände det inte så många olyckor. Den yngsta hade varit torr hemma på dagtid nån månad innan han kunde vara utan blöja på dagis och affärer.

• Busbellan

Här har det gått över en natt med båda tjejerna. Ena dagen vägrade de ta av blöjan och nästa dag vägrade de ta på den
    Vi höll oss hemma första dagen och då hände det några olyckor innan de liksom kom på hur det kändes när det var dags att gå på toaletten, men efter det har det inte varit nånting.
    Nu har dock 4-åringen en tendens att skvätta några droppar i trosorna ofta, hon har helt enkelt inte tid att gå på toaletten och väntar lite för länge

Mamma till Nora, August och Ella
  • mammaspojkar10

båda mina grabbar var blöjfria exakt 2 års ålder, en månad efter var de blöjfria nattetid också, det gick kanonbra!

• tahira

Mellan 2 och 2,5 år, minns faktiskt inte riktigt.

Vi tog dag och natt samtidigt. Hoppade över potta och gick direkt på toalettstolen, gjorde ingen stor grej av det utan behandlade det som det naturligaste i världen. "Ja, nu är du ju en stor pojke så då sitter man på toaletten istället för att kissa i blöjan". 

Tog kanske en vecka eller så. 

• Queenie70

2 år och 10 månader. Han bestämde en dag att han inte ville ha blöja mer och sen var det inte mer med det. Har aldrig sysslat med nån form av potträning. Han har fortfarande blöja på natten dock. Helt ok för min del.

• Sarah84

Dottern blev torr dagtid vid 2 år & på natten vid strax innan hon va 3 år.

Sonen blir snart 2 år & ska försöka med honom nu under semestern =) 

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • varfördåför

tidigaste av barnen var 2,4år och senaste var 3,5år (fast sista vet jag ju inte ännu, men hon har börjat gå på pottan nu iaf så hon bör vara torr innan hon är tre)

nepp... kan inte stava... sorry!
  • anju79

Dottern var torr dagtid vid ca 2,5 år o nattetid vid 3. Lilleman är 2,5 nu o har blöja men ska börja med potträning för nu kommer han o säger att mamma nu kissar jag:)(

• Rerre

Sonen va 2 år och dottern 1.5 år så jag röstade 2 år.

Sessan 050617. Manne 060831. Plutten 120131
  • jojoruth

2 år och 10 månader, hon har precis blivit av med blöja. Natt torr blev hon tidigare men har haft blöja ialla fall för ibland har det hänt olyckor.
    Hon har inte velat gå på pottan den är roligare att ha på huvudet, utan det är toan som gäller, alla andra i familjen sitter ju där och då ska ju hon också göra det.
    Skönt att slippa tänka på att alltid ha med blöjor men nu måste man veta var toa finns för det kan gå snabbt.

• Jeca

2.5 år och vi pottränade aldrig utan det var hans eget beslut efter en varm helg ute på stugan där han gått blöjfri på dagarna. Någon enstaka olycka de första veckorna. Han gick både på toa och potta.

• WhiteAngels

Barn 1 på dagen när hon var 3 år och 2 månader,natten när hon var 3 år och 10 mån
    Barn 2 på dagen när han var 2 år och 6 månader,natten var han 3 år
    Barn 3 på dagen nä han var 2 år och 9 månader,natten 3 år och 7 m¨ånader 

• people always leave

blöjfri dagtid som 2 åring, men torr nattetid redan som 1½ åring.

Svar på tråden Hur gamal var ditt barn då hon/han var helt blöjfri på dagen?