• Skrållis83

Sonen vägrar ha kalsonger.

Har en son på ca 2,5 år. Han är jätte duktig kan både kissa och bajsa på pottan. Men gör det inte om han inte vill och kalsonger stenvägrar han att ha på sig. Visst kan han springa naken men det funkar ju inte jämt. Och att bara ha byxor på vill han inte heller utan han ska ha blöja på sig och är gör bestämd. Vill inte tjata utan vill att han ska vilja själv för jag vet att han kan. Är ju som sagt mycket smidigare att potträna honom nu och inte til vintern. Ska jag backa helt och låta han bestäma eller ska man vara lite "hård" jag vill absolut inte att det ska låsa sig för honom.
    Råd från någon erfaren?

• Svar på tråden Sonen vägrar ha kalsonger.
  • bodimit

Jag körde utan blöja tilöl min dotter i den åldern. hon fick minsann gå byxlös hemma. Även om hon ville ha blöja. ska minsann inte vara bekvämt. Hon kan fortfarande önska sig blöja när hon ser andra barn använda det. (hon är 5 nu) men hon har inte använt blöja på dagtid sen hon var typ 1½år gammal och inte på natten sen hon var 2. Enligt mig lär de sig snabbare om man inte låter dem ha blöja på sig. klart att det är jobbigare för dig i början efter alla små olyckor men snart tycker de att det är jobbigt att bli blöt hela tiden osv. Och då går de på toaletten.

• MizzTez

Min son är 3,5 och jag är helt säker på att han är nudist! Men han får vara det.. Hellre att han är 3,5 år och naken än 35 och naken!
    Var så enkelt att pottträna honom och han ville inte ha nått på sig, även om vi klädde på han så var han naken 3 min senare..

Svar på tråden Sonen vägrar ha kalsonger.