Allergisk?
Hej! Jag har en son på 3 månader som den senaste månaden har gått upp lite sämre i vikt (dock växt bra på längden) han har börjat sova jättedåligt och fiser jättemycke (speciellt nattetid) och verkar ha ont i magen. Han har även utslag på båda kinderna. Hans avföring är tjock och han har svårt att få ut den, kämpar jättelänge och det kommer var tredje till fjärde dag.
Vår 3 åriga dotter behöver laktosfri kost och så även jag när jag var liten.
Har enbart ätit laktosfattig kost nu när jag ammar men det verkar inte hjälpa alls. Vid rådgivningen föreslog dom att jag utesluter all mjölkprotein ur kosten en stund och att vi skulle ge mjölkfri ersättning till om han vill ha förutom amning. Försökte prata med en läkare idag för att få ersättningen på recept men nehej du hon sa att han kan inte vara allergisk för mjölkprotein och även om han sku vara det så går det inte över i bröstmjölken.. Så nu är jag fundersam, vad stämmer egentligen? hon sa dock att han är säkert hungrig därför vaknar han på natten och att vi ska ge sojaersättning.. men att jag kan äta som vanligt. Är det så att mjölkprotein inte går över i bröstmjölk?
Har iaf börjat äta mjölkfritt för att testa men hur länge anser du att det tar innan man börjar se resultat ifall det är mjölkproteinallergi han har?