Mobbad/nertryckt av min pojkvän
Träffade min pojkvän för snart 2 år sedan.
För ca 1 år sedan började detta. Han klagar på mina kläder " Usch va barnslig tröja du har"
( Hade då en helt vanlig svart huvtröja köpt på gina tricot.)
Försvarade mig med att " Behöver jag klä upp mig i fina kläder för att träffa dig och för att jag ska duga?"
När det var vinter kom han jämt med kommentarer som tex " Men skaffa en mössa, ser skitdumt ut att du inte har mössa och alla andra!"
( Jag har världens tjockaste hår och resultatet av mig i mössa blir att den sitter högst upp på huvudet som en kockmössa!)
Andra kommentarer jag ofta får är
" Du borde typ hitta på nån motionsform. Jag tror det vore enkelt för dig att gå ner 10 kg bara du rörde på dig".
En annan gång jag skulle tala om att jag varit med och vnnit en löpartävling sa han
" Haha det skulle du aldrig klara nu när du är lite halvtjock".
( Jag blev ledsen eftersom jag då gått ner minst 15 kg sen dess...)
" Men kan du inte blondera håret? Ser fult ut med din utväxt."
"Gud, rakar du aldrig benen? Vet ingen annan tjej som får stubbiga ben efter 3 dar."
" jag vet en jättesnygg jacka. Sett massa tjejer som har såna. Kan inte du köpa en sån?"
Såhär håller det på... dag ut och dag in... Pikar, kommentarer... Vafan ska jag göra?
BLir ledsnare och ledsnare... Orkar snart inte ses mer.
Är ibland ute med mina vänner och ibland kommer det till och med fram killar och raggar jätte mycket. Jag får ofta höra från tjejkompisar att mina kläder är snygga osv..
Jag har blonderat håret, gått ner snart 10 kg ( fast han har inte ens märkt det.) Gör allt för att vara fräsch osv.. Springer och borstar tänderna en kvart innan han vaknar så han inte ska klaga på min andedräkt..
Själv beter han sig svinigt och sitter och skämtar om tjejer på tv att hennes skulle han vilja ligga med hit och dit! Säger jag att jag tycker att Måns zelmerlöw sjunger bra så blir han jättearg och tror jag tänder på måns.
KÄnner mig så förbannat värdelös... Jag som tyckte att jag har ryckt upp mitt liv, blivit hälsosam ( för det har jag!) Och så klankar han bara ner på mig... :/
Orkar inte ens ha sex längre.. Känner mig skitful och äcklig.
Måste tänka på hur jag står går sover, För att inte se ful ut så han ska klaga..
Någon som är i samma situation? Som känner sig "mobbad" av sin pojkvän/sambo?
Eller någon som kan tala om för mig hur jag skall hantera detta?