• Anonym

Semesterångest! Hur mycket hittar ni på under er semester???

Har så dåligt samvete för att dagarna bara går utan att något vettigt görs!

Barnen har kompisar hemma, vi är ute i trädgården, grillar på kvällen, åker och badar ett par ggr i veckan men det känns som man borde göra det varje dag för snart är det höst... Jaddajadda.  Vi har gjort några dagsutflykter men alla andra verkar flänga runt som dårar.

Hur mycket gör andra familjer?  

• Svar på tråden Semesterångest! Hur mycket hittar ni på under er semester???
  • Lena

normala semestrar brukar vi tillbringa en halv vecka med var förälder och en vecka på någon resa. resten hemma med små utflykter.

• Tonårsmamman1

Vi har inte gemensam semester allas denna sommar. Hade vi haft det, hade vi ändå inte gjort något särskilt. Våra barn är tonåringar, de är inte så förtjusta att hänga med mamma och pappa, utan är med kompisar och hittar på egna grejer med dem. Jag och min man golfar, pysslar hemma i trädgården, umgås lite med folk.

Att flänga runt och försöka hinna med så mycket som möjligt verkar inte så bra, tycker jag. Man ska ju vara utvilad när man kommer tillbaka efter semestern. Sedan har ju olika människor olika mycket behov av aktiviteter/lugn.

Är ni nöjda med vad ni gör så är det ju OK.  

• BymBym

Semestern är väl till för att göra det man vill och inte det man borde
    Vill ni vara hemma, var hemma och njut!!

• Anonym

Vi åker på en långresa utomlands. Sen hemma blir det småutflykter och åker runt till olika bad, åker på tivoli. Ja det är väl sånt som blivit denna sommar. Den har vi varit runt i olika lekparker vi inte brukar vara i med fika. Har varit födelsedag här hemma så blir några dagar med kalasande. Vi skulle vilja hinna med en kryssning men det är knappt att tiden räcker till. Är ensam med en femåring.

• Alvi

Nu väntar vi förvisso barn 3 om 2,5 vecka, men vi har varit på Ölands djurpark, resten får bli hemma och spontanutflykter när andan faller på.

Barnen är 4 och 7 och vi har 8 veckor tillsammans, hela familjen. Efter att ha jobbat heltid  båda 2 är det LJUVLIGT att bara ha massa "dötid" ihop med barnen...

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Livisu

Vara ute i friska luften räcker långt, tycker jag! Vi har haft utlandssemester och där tog vi cykelturer, spelade kort, åt mat och läste.

• Trisse78

Vi är hemma eller i mina föräldrars stuga. I stugan är vi ute och åker mycket med båten (styrpulpetbåt). Har i år inhandlat ett litet tält (4 pers) som vi tar med i båten och gör lite övernattningar på öar. Vi tar veckorna som de kommer och gör det vädret tillåter

Lugnt och skönt, inget fläng och inga krav, underbart! 

• Ramborg

Har varit en vecka i stuga på västkusten, men nu är vi hemma och drösslar omkring med småprojekt i hus och trädgård, småutflykter osv. Jätteskönt!

• MissSummer
    Anonym skrev 2011-07-18 22:46:39 följande:

Har så dåligt samvete för att dagarna bara går utan att något vettigt görs!

Barnen har kompisar hemma, vi är ute i trädgården, grillar på kvällen, åker och badar ett par ggr i veckan men det känns som man borde göra det varje dag för snart är det höst... Jaddajadda.  Vi har gjort några dagsutflykter men alla andra verkar flänga runt som dårar.

Hur mycket gör andra familjer?  

Då har du fattat grejen med semester.

Barn blir också stressade när det ska hittas på fyrtiofyra aktiviteter som ska klämmas in här och där.
    Vattenland, hälsa på moster i Kiruna, ner till Skåne djurpark, en tripp till Legoland och så en sväng till morfar i Rättvik.

Barn behöver också slappa, ta det lugnt, bara gör det de faller in. Jag tycker er semester låter underbar!

När jag var liten älskade jag och mina syskon våra semestrar som spenderades på vårt landställe. Där släppte våra föräldrar ut oss och vi var ute hela dagarna och lekte med allt vad vi kunde hitta.
    Vi märkte knappt att de satt i solstolen och läste en tidning för vi var så upptagna med våra små äventyr.

Så sluta ha ångest och lita på att dina ungar njuter lika mycket av semestern som du!
Svar på tråden Semesterångest! Hur mycket hittar ni på under er semester???