• Daimstruten

Hur löser man upp lösögonfranslim?

För ungefär en månad sen så gick jag och satte in lösögonfransar för skoj skull. Hade aldrig gjort det tidigare och jag tänkte att det kunde vara en bekväm grej inför sommaren så att man slapp använda mascara. Oj, vad jag ångrar mig nu... Jag har rätt känsliga ögon och när jag minst anar det får jag "limkänningar" eller vad man nu kan kalla det. Detta innebär att det börjar sticka i ögonen som direkt tårar igen. Det går över på ett par minuter, men det är grymt irriterande.

Jag är tokless och undrar hur jag kan få bort dessa dumma lösögonfransar hemma. Det sas när jag fick dom ditsatta att jag inte fick använda vanlig mascara-borttagning eftersom limmet kunde lösas upp av det. Vet inte om jag har en för mesig mascara-borttagning, men det hände absolut ingenting när jag testade med det.

Snälla, kom med något fungerande förslag så att jag kan bli av med dessa tortyr-ögonfransar. Tycker det verkar overkill att behöva gå till en salong som tar bort dom. Tycker att nåt medel borde kunna ta hand om limmet så dom bara lossnar.

• Svar på tråden Hur löser man upp lösögonfranslim?
  • JBC

Dom "limkänningar" du får är nog kanske för att du inte kan tvätta ögonen som vanligt och får salt osv. i ögonen. Pröva att tvätta med vanligt vatten! Annars är det nog bara att gå och få lite remover som löser limmet. Vet inget annat än remover som tar allt på en gång.

• rockdoll

Vad har du satt in för special-lösögonfransar?

Men hur som helst, på Åhlens finns det en remover som är till för vattenfast lösfranslim. Det kanske är nånting att prova?
    Har för mig att det är en liten, vit tub typ. Jag har en sån själv och den har fungerat riktigt bra, men då har jag använt lösögonfransar som man bara sätter dit för en kväll eller så. Men removern kanske fungerar för dig ändå.

• Daimstruten

Mina "limkänningar" kan dyka upp när jag minst anar det ex.vis har det börjat tåras då jag klippt gräset, läst bok för minstingen, varit på badhuset. Jag får det var och varannan dag. 

Vet inte om jag har några "special-lösögonfransar" utan jag var bara till ett skönhetsställe där dom limmade fast fransar en efter en på mina egna ögonfransar.

Ska definitivt gå in på Åhlens och höra om deras borttagning kan funka. Tack för tipset. 

• rockdoll

Det är inte Åhlens egna remover, men den på "mitt" Åhlens hänger den tillsammans med lösögonfransar och franslim och sånt.

Men kan du inte gå tillbaka till salongen då och höra om dom har någon remover?

• Bebbe2006

Testa med olja. T ex barnolja. Ta mycket olja och försök att liksom "smeka" bort fransarna. Limmet llöses upp med olja, och därför skall man aldrig använda makeupremover med olja när man har dessa lösfransar. Inte om man vill ha dem kvar, alltså.

Jag gjorde en fransförlängning en gång, och fransarna lossnade så att det till sist såg helt ojämnt ut. Då tog jag bort resten med babyolja. Var dock försiktig på handen och låt det ta en stund. Ingen stress. Helst vill du ju ha kvar di egna frans och bara loss själva lösfransen.

Lycka till!

• rockaroll

ring till salongen som satte dit dem och fråga, så du inte råkar slita bort dina riktiga fransar. har hört folk som tappat sina egna.

• Daimstruten

Vill bara meddela att jag nu testat med både barnolja och fransborttagningsprodukten från Åhlens och gick bet båda gångerna. När jag fick dom ditsatta sas att jag skulle akta mig för mascaraborttagning och olja och uppenbarligen är detta ögonfranslim "the glue from hell" för det står emot allt. *asg*

• mikkaelaledin

hej, jag undrar lite hur man tar bort fransförlängning med olja.. kommer det bli så att några trillar av och några sitter kvar eller om det är så att allt försvinner om det fungerar?
    hon som skulle ta bort mina ville tydligen inte göra det och det kliar sönder nu x)

tack i förhand!!!

• vendi93

Hej

Jag gjorde "lash lift" igår och blev inte nöjd så nu vill jag ta bort det. Mina fransar är upplimmade mot ögonlocken för att få volym men som sagt blev det inte bra så jag tänkte höra om någon har tips på hur jag kan lösa upp limmet utan att skada fransarna?

Svar på tråden Hur löser man upp lösögonfranslim?