Hur löser man upp lösögonfranslim?
För ungefär en månad sen så gick jag och satte in lösögonfransar för skoj skull. Hade aldrig gjort det tidigare och jag tänkte att det kunde vara en bekväm grej inför sommaren så att man slapp använda mascara. Oj, vad jag ångrar mig nu... Jag har rätt känsliga ögon och när jag minst anar det får jag "limkänningar" eller vad man nu kan kalla det. Detta innebär att det börjar sticka i ögonen som direkt tårar igen. Det går över på ett par minuter, men det är grymt irriterande.
Jag är tokless och undrar hur jag kan få bort dessa dumma lösögonfransar hemma. Det sas när jag fick dom ditsatta att jag inte fick använda vanlig mascara-borttagning eftersom limmet kunde lösas upp av det. Vet inte om jag har en för mesig mascara-borttagning, men det hände absolut ingenting när jag testade med det.
Snälla, kom med något fungerande förslag så att jag kan bli av med dessa tortyr-ögonfransar. Tycker det verkar overkill att behöva gå till en salong som tar bort dom. Tycker att nåt medel borde kunna ta hand om limmet så dom bara lossnar.