• imsevimse

Gravid med trean, och livrädd!

Har precis plussat med trean. Oplanerat och inte speciellt genomtänkt.
    Jag är livrädd för att föda igen. Det var en anledning till att jag kanske inte ville ha fler, jag ville inte föda igen.
    Nu sitter jag här ändå, gravid, och känner mig livrädd. Nu måste jag ju föda igen.
    Har två förlossningar bakom mig som båda har gått väldigt bra, men de har varit snabba och väldigt intensiva. När de väl har satt igång har jag inte haft några värkpauser, och smärtan har varit hemsk. Jag har tagit eda båda gångerna, men när den väl har satts så har det bara tagit 30 minuter innan krystvärkarna kommit. Har alltså inte varit hjälpt av den så länge.  
    Det kanske låter som drömförlossningar, men det har det inte varit. Inte för mig. 
    Nu vet man vad som väntar, och det kommer göra min graviditet till en lång hemsk väntan på förlossningen...    

• Svar på tråden Gravid med trean, och livrädd!
  • lailadiana

Tala med bm om din rädsla och förklara dig hur du upplevt dina tidigare förlossningar så ska du se att du får hjälp. Kanske gå och tala med en kurator eller något sådant. Vissa bm kan vara lite kassa att prata med om sådant så det går fram, men stå på dig! kram från en 3barnsmamma

• Luullis

Jag startade en liknande tråd när jag blev gravid med trean.

Jag var också färdig med allt vad barnafödande heter efter att jag fått mitt andra barn, men blev oplanerat gravid med ännu ett barn. Mina andra förlossningar har gått snabbt och enkelt men ändå kände jag mig livrädd. Tänkte att det säkert skulle gå tvärtom denna gång.

Nu är jag i vecka 33, så det börjar dra ihop sig. Den andra september blir jag igångsatt och då gäller det. Men, nu är jag tillfreds med tanken att föda och få ett barn till. Jag blev rädd för att det var oplanerat, och jag hann inte riktigt med i tankarna. I takt med att tiden gick, magen växte och att jag vande mig vid tanken så kändes det lättare. Det kommer gå bra.

Svar på tråden Gravid med trean, och livrädd!