• trötter03

Snälla hjälp mig min 17 åriga syster har en relation med en 38-årig man som jobbat på hennes skola!

Jag vet inte vad jag skall göra. Min syster har mått dåligt under en tid och jag har misstänkt att hon haft ngn typ av förhållande med en lärare på sin gymnasieskola. Försökte forska i detta för ett halvår sedan men då fick jag inget svar och nöjde mig med att jag var paranoid...hade fått en magkänsla att något var fel.
    Nu i veckan såg jag att hon fick sms från honom...tyckte detta var konstigt då han slutat på skolan (fick sparken utav en anledning jag inte känner till). Kände på nytt att något var fel och att jag måste kolla upp detta på något sätt....
    Utan att gå in på detaljer så kan jag säga att jag hittar bevis för att hon är djupt förälskad i honom och han verkar uppmuntra detta eftersom de har kontakt. Mina föräldrar vet inget och jag kan inte säga något pga deras hälsa.
    Jag vet inte vad som hänt mellan min syster och den här personen, eller vad hans motiv är till att starta en relation med en elev på skolan.
    Hur ska jag kunna få veta vad som hänt mellan dem? Vad ska jag göra?
    Tänkte prata med min syster men vet inte riktigt vad jag skall säga.

Jag är orolig eftersom hon också anmäler sig till en massa sexsajter där man fixar one night stands och kan camma och lägga upp bilder på sig själv. Hela hennes liv verkar allmänt destruktivt :(
    Vad kan jag göra utan att mina föräldrar får veta något?

• Svar på tråden Snälla hjälp mig min 17 åriga syster har en relation med en 38-årig man som jobbat på hennes skola!
  • Philippa

Är hon 17 år tror jag inte du kan göra så mycket mer än att prata med henne att du är orolig.....

• Tealhawk

Det går visst att göra något åt! Hon är omyndig och om han jobbat som hennes lärare har hon varit i beroendeställning till honom under en längre tid och gör denna relation till ett allvarligt brott. Anmäl jäveln med detsamma. Medelålders män som har relationer med tonåringar är inte normala och kan lida av hebefili.

• Trillska

Hon lär inte vara 17år längre, men 17åringar som cammar (avklätt) räknas mer eller mindre som barnporr (eftersom de inte är myndiga). Sidorna i sig har oftast 18års gräns (men det är ju inget som de kollar om alla medlemmar följer upp till).

• Tyramyra

Gå till polisen och vad som än händer ge inte upp! Fortsätt tills han sätts dit liksom. Och försök ta din syster så långt ifrån han som möjligt, speciellt då han verkar vara ett väldigt dåligt inflytande på henne, tänk bara att han är nästan 40 och går efter en 17 årig tjej. Vilket peddo svin

Svar på tråden Snälla hjälp mig min 17 åriga syster har en relation med en 38-årig man som jobbat på hennes skola!