• Valinen

Jag är så arg på hans barn

Jag och min sambo har varit ihop i åtta år, han har två barn, 19 och 21 år och jag har ett som är 14 år. Vi har också en gemensam dotter som är 9 månader. För det mesta har livet med bonus/styvbarn fungerat bra, MEN nu är jag så fruktansvärt arg på hans barn så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Grejen är den att de är snälla och hyggliga ungdomar, absolut inga ligister, men båda har JÄMT problem av storleken JÄTTESTORA. Båda har strulat med skolan, hoppat av och sen visserligen kommit igen. Dottern har blvit med barn och nu kommer sonen hem från utlandet (!) och gjort en tjej med barn. Med mera, med mera.
    Jag tycker så synd om min sambo och känner själv att JAG ORKAR INTE med andras problem hela tiden. Jag vill ha ett lugnt familjeliv och så tycker jag att hans barn borde växa upp nån gång och börja ta ansvar.
    Hjälp! Hur ska jag tänka?

• Svar på tråden Jag är så arg på hans barn
  • roffe

Du ska tänka positivt. Att de talar om sina problem för er innebär att de litar på er och söker era råd :)

Sen är dom vuxna och kommer få ta hand om sina barn själva osv, men tänk bara på hur mycket värdefulla råd du kan ge en nybliven förälder, du som både har vuxna barn och en liten att ta hand om :)

Att de strulat med plugget och sedan kommit igen visar ju att de faktiskt KAN ta ansvar och ordna upp sånt som gått fel, så försök peppa dom till att lösa detta, samtidigt som du själv tänker på hur mycket bra du redan tillfört, och kommer kunna, tillföra :)

• Valinen

Tack för ett peppande svar - klart jag ska tänka positivt! Fast...det är inte alltid så lätt...

Svar på tråden Jag är så arg på hans barn